Performancing Metrics

درخواست اوپک از شیل آمریکا برای شراکت در کاهش تولید | اتاق خبر
کد خبر: 400525
تاریخ انتشار: 18 مهر 1396 - 16:52
دبیرکل اوپک از تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا خواست به حمایت‌ از برنامه‌ها برای محدود کردن عرضه نفت جهانی کمک کنند و هشدار داد ممکن است سال آینده تدابیر بی‌سابقه‌ای برای متعادل کردن مجدد بازار نفت ضروری باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد باریکندو گفت: ما از دوستانمان در حوزه‌های شیل آمریکای شمالی می‌خواهیم با جدیتی که لازمه آن است در مسئولیت محدود کردن عرضه جهانی سهیم شوند.

شرکت‌های حفاری شیل آمریکای شمالی کمک کرده‌اند تولید آمریکا حدود ۱۰ درصد در سال میلادی جاری افزایش پیدا کند. در حالی که اوپک و سایر تولیدکنندگان شامل روسیه به منظور حمایت از قیمت‌ها تولیدشان را محدود کرده‌اند.

دبیرکل اوپک که در کنفرانس ایندیا انرژی فروم در دهلی نو صحبت می‌کرد، افزود: آمریکا و اوپک موافقت کرده‌اند که بایستی راه‌کار مشترکی را به منظور اطمینان از ثبات بازار نفت بیابند.

قیمت نفت به دلیل تقاضای ضعیف، قوی شدن ارزش دلار و رونق تولید شیل آمریکا از رکورد حدود ۱۲۰ دلار در هر بشکه که در ژوئن سال ۲۰۱۴ به آن صعود کرده بود، ریزش کرده است.

عدم تمایل اوپک برای کاهش تولید نیز عامل دیگری بود که در ریزش قیمت نفت تاثیر داشت اما این سازمان در اواخر سال ۲۰۱۶ با همراه کردن سایر تولیدکنندگان به محدود کردن تولید اقدام کرد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، بارکیندو روز یکشنبه گفته بود که اوپک و سایر تولیدکنندگان ممکن است ناچار شوند در سال ۲۰۱۸ به منظور متعادل کردن دوباره بازار اقدامات فوق‌العاده‌ای را اتخاذ کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید