Performancing Metrics

چطور آبمیوه‌های کنار خیابانی بهداشتی هستند؟! | اتاق خبر
کد خبر: 400577
تاریخ انتشار: 19 مهر 1396 - 17:59
رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه:
رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه با تاکید بر غیربهداشتی بودن آبمیوه‌هایی که در کنار خیابان و بر روی چرخ‌ها به فروش می‌رسند، گفت: پیگیری‌های متعددی در این زمینه انجام داده‌ایم اما هنوز هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اسکندر آزموده اظهار کرد: پیش از این برای رسیدگی به وضعیت افرادی که در کنار خیابان‌ها و بدون بهره‌مندی از هیچگونه تجهیزات بهداشتی به فروش آبمیوه می‌پردازند، پیگیری‌های متعددی انجام داده‌ایم و به شهرداری، بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف نامه‌هایی را ارسال کرده‌ایم اما هنوز از هیچ یک از این پیگیری‌ها جوابی نگرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به هنگام ارائه جواز به واحدهای صنفی مجاز بررسی‌های متعددی صورت می‌گیرد، گفت: هنگامی که واحدهای ما می‌خواهند جواز بگیرند، بهداشت محیط نظارت‌های متعددی دارد تا حتما واحدها دارای روشویی‌ها و دستشویی بوده و حتما کف تا سقف آنها سرامیک و قابل شست‌وشو باشند.

از سوی دیگر در اتحادیه پیش از اعطای جواز صنفی از افراد در مراحل مختلفی مانند طرز تهیه آبمیوه و شست‌وشوی میوه آزمون‌های متعدد گرفته می‌شود تا مباحث بهداشتی و سلامت مردم دور از چشم نماند اما سوال ما آن است که واقعا در کنار خیابان می‌توان بهداشت را رعایت کرد؟

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه همچنین عنوان کرد: اگر از من بپرسید بر این باورم که به هیچ عنوان آبمیوه‌های کنار خیابان بهداشتی نیست چرا که شرایطی برای شست‌وشوی میوه وجود نداشته و محلی که آبمیوه‌ها به فروش می‌رسند، به طور کامل دور از آب است. در چنین شرایطی چگونه می‌توان انتظار داشت که بهداشت رعایت شده باشد؟

آزموده درباره نرخ آبمیوه‌هایی که کنار خیابان به فروش می‌رسند هم گفت: به شخصه از نرخ این آبمیوه‌ها اطلاعی نداشته و نمی‌توانم بگویم قیمت آنها چگونه است؟ اما در تهیه آبمیوه باید به این نکته توجه داشت که کیفیت میوه و سایز ظرف‌ها بسیار موثر است. به هر صورت میوه مرغوب با میوه درجه چند تفاوت چندانی از نظر قیمت دارد و نمی‌توان اناری که با قیمت کیلویی ۴۰۰۰ تومان خریداری می‌شود را با انار ۱۰۰۰ تومانی قیاس کرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با انتقاد از نظارت‌های ضعیفی که در حوزه فعالیت‌های کنار خیابانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: اکنون در خیابان ۳۰ تیر چندین فولکس تبدیل به کافی شاپ یا محل فروش فست فود شده است و حال سوال ما این است که چگونه هیچ نهاد و ارگانی برای رسیدگی به بهداشت مردم جلوی این نوع فعالیت‌ها را نمی‌گیرد!؟

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید