Performancing Metrics

طلا کوتاه آمد | اتاق خبر
کد خبر: 400795
تاریخ انتشار: 24 مهر 1396 - 17:34
طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و صعود بازارهای سهام آسیا،با اندکی کاهش قیمت مواجه شد اما همچنان بالای مرز بااهمیت ۱۳۰۰ دلار قرار دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد و به ۱۳۰۲.۵۱ دلار رسید.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در ۱۳۰۴.۸۰ دلار ایستاد.

طلا روز جمعه پس از این دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، هشدار داد که ممکن است به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران پایان دهد و همچنین پس از انتشار آماری که ضعیف ماندن نرخ رشد تورم در آمریکا را نشان داد، حدود ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرده بود.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، رشد ضعیف‌تر از حد انتظار تورم آمریکا کمک کرد بازده اوراق خزانه کاهش پیدا کند و به رشد قیمت طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار منجر شد. با این‌همه رشد اخیر ارزش دلار  در حالی که قیمت اوراق خزانه کاهش یافته، قیمت طلا را تحت فشار نزولی قرار داده است.

ارزش دلار روز دوشنبه افزایش یافت اما روند رشد این ارز ادامه نیافت. همزمان ارزش یورو پس از انتخابات اتریش و همچنین وجود نگرانی‌هایی نسبت به رویارویی کاتالونیا با دولت اسپانیا، تحت فشار منفی ماند. در این بین، بازارهای سهام آسیا با دنبال کردن وال استریت به رکورد بالای جدیدی صعود کردند و تنش‌های فزاینده میان دولت عراق و کردها نیز به جهش بهای معاملات نفت آمریکا منجر شد.

مقامات دولت ترامپ روز یکشنبه اعلام کردند که با وجود انتقاد ترامپ از این توافق و هشدار وی نسبت به خروج از آن، آمریکا به حفظ بخشی از توافق هسته‌ای ایران پایبند است.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ در این باره گفت: روشن است که برخی مسائل ژئوپلیتیکی وجود دارند اما سرمایه‌گذاران در حال حاضر به آمریکا متمرکز هستند. قیمت طلا فعلا بالای ۱۳۰۰ دلار مانده با این‌همه روند رشد این فلز محدود خواهد ماند و انتظار می‌رود در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ دلار معامله شود.

بازارها همچنان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا یک دور دیگر نرخ‌های بهره را در سال جاری افزایش دهد. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که اقتصاد آمریکا قوی مانده و بهبود بازار کار ادامه روند افزایش تدریجی نرخ‌های بهره با وجود پایین ماندن تورم را ایجاب می‌کند.

نرخ‌های بهره بالا از ارزش دلار پشتیبانی می‌کنند و بازده اوراق قرضه را بالا می‌برند و در مقابل، به جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا که بازدهی ندارد لطمه می‌زند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی نشان داد سفته‌ بازان شمار قراردادهای خرید در بازار معاملات آتی طلای کانکس را برای چهارمین هفته متوالی در هفته منتهی به ۱۰ اکتبر افزایش دادند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۱۷.۳۵ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۴۲.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، ۹۹۲.۴۰ دلار بود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید