Performancing Metrics

دولت حذف یارانه نقدی را به ما بسپارد | اتاق خبر
کد خبر: 400833
تاریخ انتشار: 25 مهر 1396 - 10:45
رئیس کمیته امداد اعلام کرد:
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) پیشنهاد داد: دولت ساماندهی و حذف یارانه نقدی را به ما بسپارد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدپرویز فتاح در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: برای مبارزه با فقر باید به صورت ریشه‌ای وارد عمل شد؛ به خصوص اینکه فقر را می‌بایست به صورت ریشه‌ای صورت داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: به طبقه محروم و فقیر نباید به چشم آسیب نگاه کرد؛ چراکه برخی از این فقرا نخبه هستند ولی درگیر فقر شده‌اند.

فتاح به موضوع یارانه های نقدی اشاره کرد و گفت: به آقای روحانی گفتم از چه می‌ترسید که یارانه‌ها را قطع نمی‌کنید، الان که رأی گرفته‌اید و دور بعدی ریاست‌جمهوری هم که نیستید، من مسئولیت قطع یارانه‌ها را می‌پذیرم، بگذارید فحش آن را به من بدهند.  

وی گفت: کارهای بزرگ انجام دادن سختی هم دارد و به رئیس جمهور گفتم شما بگویید هرکس نیازمند است برود کمیته امداد و ما بررسی می‌کنیم.  

رئیس کمیته امداد افزود : ۴۰ هزار میلیارد تومان پول را سالانه به عنوان یارانه پرداخت می‌کنند که اگر نصف آن را هم حذف کنند ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.  

وی با بیان اینکه کمیته امداد خمینی(ره) دیگر آن کمیته امداد قدیمی نیست که نان و آرد را بین مردم توزیع کند، گفت: زیر بار بیمه سلامت نرفتیم و خود برای افراد تحت پوشش بیمه تعریف کرده و دفترچه بیمه داده ایم. این در حالی است که هر یتیم تحت پوشش، بیش از ۶ نفر حامی دارد.

فتاح با بیان اینکه ما فراجناحی عمل می کنیم، گفت: افراد تحت پوشش ما شیعه و سنی هستند و مذهب برای ما مهم نیست؛ ما فرامذهبی عمل می کنیم؛ ضمن اینکه ظرف مدت ۴ سال قرار بر این است که همه افراد تحت پوشش خود خانه دار شود؛ البته اگر نتوانیم در کشور این افراد را خانه دار کنیم، باید مدرک های دانشگاهی خود را پاره کنیم، این کار هم شدنی است. به هرحال من تحصیلکرده عمران هستم و این کار را ساماندهی خواهم کرد.

وی با اشاره به اقتصاد انفاق، اظهار داشت: شرکتی داریم که ده سال قبل با ده نفر یتیم کار خود را آغاز کرده است، این در حالی است که اکنون این شرکت، ده هزار کارمند دارد.

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید