Performancing Metrics

شناسایی استعدادهای دانش آموزان با «ایران مهارت» | اتاق خبر
کد خبر: 400884
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 10:47
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای تهران اعلام کرد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران معتقد است با اجرای طرح ایران مهارت، استعدادهای دانش آموزان و صلاحیت شغلی آنها از طریق مهارت آموزی شناسایی می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مجید تهرانیان درباره اجرای طرح "ایران مهارت" و ویژگی‌های آن، گفت: از آنجا که استانداردهای آموزشی طراحی شده در فنی و حرفه‌ای، پاسخگوی سنین نوجوانی نبود، اداره کل‌ آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با همکاری و مشارکت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد تهران، به راه‌اندازی این طرح و تعریف استانداردهای کوتاه آموزشی در ۵۰۰ پودمان آموزشی اقدام کرده است.

وی افزود: اجرای طرح ایران مهارت به دنبال امضای تفاهم‌نامه همکاری آموزشی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و هدف از آن شناسایی استعدادها و علاقمندی‌های دانش آموزان از طریق کسب مهارت است.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، مدارس باید بستر توسعه فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی باشند و طرح ایران مهارت به شناسایی افراد ماهر دارای صلاحیت شغلی و شایستگی منجر شود.

او همچنین با اشاره به نقش موسسات کارآموزی آزاد در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که به سمتی برویم که سازمانها به جای جذب منابع جدید به دنبال راهکاری برای استفاده بهینه از منابع و چابک سازی دولت بروند و معتقدیم که موسسات کارآموزی آزاد با داشتن سیستم آموزشی مستقل، نقش موثر و بسزایی در موفقیت این طرح خواهند داشت.

طرح ایران مهارت، از چند ماه گذشته با همکاری ۸۵ نفر از کارشناسان در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آغاز و بیش از ۱۲۰۰ نفر ساعت روی آن کار شده که در نهایت به تدوین ۵۰۰ استاندارد آموزشی در حوزه‌های مختلف منجر شده است.

به موجب این طرح، ضمن مشارکت مدارس داوطلب در طول سال تحصیلی و طی یک فرایند سه ساله با برنامه‌ریزی و همکاری وزارت آموزش و پرورش، تغییر مختصری در برنامه‌های درسی مدارس ایجاد شده و بحث مهارت آموزی جزو برنامه‌های درسی آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید