Performancing Metrics

جلوگیری از فروش نفت ایران برای ترامپ سخت خواهد بود | اتاق خبر
کد خبر: 400920
تاریخ انتشار: 26 مهر 1396 - 22:47
تحلیلگران آمریکایی:
تحلیلگران آمریکایی هشدار دادند اگر دونالد ترامپ تصمیم بگیرد تحریم‌ها علیه تهران را تجدید کند، ممکن است جلوگیری از فروش نفت از سوی ایران برای رییس جمهور آمریکا دشوار باشد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این ارزیابی در واکنش به برنامه‌های ترامپ برای سخت کردن شرایط توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران صورت گرفت. تحت این توافق، برنامه هسته‌ای ایران در قبال تسهیل تحریم‌ها محدود شد. ترامپ گفته است اگر با کنگره و متحدان آمریکا برای پرداختن به مشکلش با توافق هسته‌ای به راه‌کاری نرسد، برجام را لغو کرده و تحریم‌ها را احیا می‌کند.

تحلیلگران می‌گویند در حالی که متحدان نزدیک آمریکا در اروپا، کره جنوبی و ژاپن در صورت تجدید دوباره تحریم‌ها از سوی ترامپ، احتمالا خرید نفت از ایران را محدود خواهند کرد اما خریداران آسیایی مانند چین و هند ممکن است مقاومت کنند. اگر تحریم‌ها از فعالیت شرکت‌ها در ایران جلوگیری نکنند، احتمال اندکی وجود دارد که فشار کافی برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات ایجاد کنند.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی اعلام کرد شرکت‌های اروپایی که حدود ۲۵ درصد نفت ایران را خریداری می‌کنند، ممکن است به دلیل ترس از مجازات آمریکا، خریدشان را محدود کنند اما این بانک نسبت به واکنش خریداران آسیایی مطمئن نیست.

ارزیابی شرکت مشاوره ریسک اوراسیا نیز مشابه است. اگر آمریکا از برجام خارج شود، اتحادیه اروپا احتمالا تلاش می‌کند مانع از این شود که شرکت‌های اروپایی از تحریم‌ها تبعیت کنند با این‌همه ممکن است فعالیت این شرکت‌ها در ایران محدود شود.

کلایف کوپچان، رییس هیات مدیره اورسیا در یادداشتی نوشت: واردکنندگان نفت در اروپا، کره جنوبی و ژاپن احتمالا ممکن است علیه خرید نفت از ایران تصمیم بگیرند اما احتمال کمی وجود دارد که چین یا هند درخواست آمریکا برای کاهش خرید یا توقف واردات از ایران را بپذیرند. تحت چنین سناریویی، ایران در صورت عرضه تخفیف قابل توجه به چین و هند، ممکن است ضررش را به حدود ۳۰۰ هزار بشکه محدود کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید