Performancing Metrics

شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف از سر گرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 400938
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396 - 13:18
با ابلاغ مصوبه هیات دولت به پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف از امروز از سر گرفته شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ‌هیات دولت حدود دو ماه پیش دستورالعمل جدیدی را برای شماره‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی به ازای اسقاط خودروهای فرسوده مصوب کرد.

طبق این مصوبه خودروسازان داخلی ملزم شدند به ازای تولید و شماره‌گذاری خودروهای سواری با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.

پس از ابلاغ این مصوبه اما وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در اولین روز فعالیت خود در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهوری خواستار معافیت خودروسازان از عوارض تولید خودروهای پرمصرف شد.

در نامه محمد شریعتمداری به اسحاق جهانگیری عنوان شد:" علی‌رغم مذاکرات وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با جنابعالی و اتخاذ تصمیم در زمینه عدم شمولیت اسقاط خودرو جهت خودروهای ساخت داخل به دلیل تبعات منفی آن بر بازار خودرو و همچنین افزایش قیمت تمام شده برای مشتریان (در کنار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت) در جدول مصوبه یاد شده این بند اضافه شده بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید مصوبه مذکور اصلاح و خودروهای تولید داخل از شمول این بند حذف شوند".

با این وجود از حدود یک ماه پیش پلیس راهنمایی و رانندگی به استناد مصوبه هیات دولت شماره‌گذاری خودروهای داخلی که مصرف سوخت آنها ۸.۵ لیتر و بیشتر بود (شامل تیگو ۵، آریزو ۵، ام‌وی‌ام‌ X۳۳، جک S۵، لیفان ۸۲۰، سوزوکی گراند ویتارا، هایما S۷ و BYD S۶) را متوقف کرده و خواستار از رده خارج کردن خودروهای فرسوده به ازای شماره‌گذاری این خودروها شد.

این وضعیت، بلاتکلیفی خریدارانی را به دنبال داشت که به دلیل توقف شماره‌گذاری موفق به گرفتن پلاک و استفاده از خودرو خود نشدند. به دنبال این اتفاقات هیات دولت حدود دو هفته پیش مصوبه خود را تغییر داده و خودروسازان را از اسقاط خودروهای فرسوده در صورت تولید خودروهای پرمصرف معاف کرد.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، مصوبه جدید هیات دولت از امروز (پنجشنبه) به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ شده و شماره‌گذاری خودروهای پرمصرف از سر گرفته شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید