Performancing Metrics

رشد ۱۰۵۰ واحدی شاخص صنعت پس از ۵ روز کاریِ بورس | اتاق خبر
کد خبر: 400944
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396 - 14:53
در پنج روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص صنعت و شاخص کل بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کردند، در این هفته بورس تهران برای پنجمین بار در سال شاهد ورود شرکت جدید بود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در ۱۹ مهرماه سال جاری شخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران در تراز ۸۴ هزار و ۷۴۴ واحدی قرار داشت، اما با گذشت پنج روزِ معاملات تالار شیشه‌ای این شاخص تا تراز ۸۵ هزار و ۷۶۸ واحدی بالا رفت و در نتیجه رشد ۱۰۲۴ واحدی را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز در این مدت توانست از رقم ۹۱ هزار و ۵۱۵ واحدی بیش از ۱۳۰۰ واحد بالا رود و به عدد ۹۲ هزار و ۸۳۳ برسد.

علاوه بر این شاخص بازار اول با رشد ۹۸۳ واحد به نیمه کانال ۵۹ هزار واحدی رسید و شاخص بازار دوم با افزایش ۸۴۲ واحد تا آستانه کانال ۱۹۰ هزار واحدی بالا رفت. در این مدت شاخص صنعت از رقم ۷۳ هزار و ۸۱۴ تا عدد ۷۴ هزار و ۸۶۴ بالا رفت و در نتیجه شاهد رشد ۱۰۵۰ واحدی بود.

در هفته گذشته بورس تهران شاهد پنجمین عرضه اولیه سال ۱۳۹۶ بود. در این عرضه ۳۵۰ میلیون سهم معادل پنج درصد از سهام شرکت فولاد کاوه جنوب کیش متعلق به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به عنوان پانصدوهفتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش ساخت فلزات اساسی، گروه و طبقه ساخت آهن وفولاد اساسی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد کاوه، به روش ثبت سفارش عرضه شد. این سهام با کف قیمت ۱۷۴ تومان و سقف قیمت ۱۷۶ تومان برای کشف قیمت راهی تالار شیشه‌ای و در نهایت در فرایند کشف قیمت ۱۷۶ تومان ارزش‌گذاری شد. در این عرضه اولیه ۱۵۱ هزار کد معاملاتی شرکت کردند و حدود ۲۳۴۴سهم به هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی تخصیص یافت.

این طور که مدیر عرضه و پذیرش شرکت بورس اعلام کرده علاوه بر ۵ عرضه اولیه‌ای که تا کنون در سال ۱۳۹۶ در بورس تهران شاهدش بودیم، ۱۰ شرکت دیگر نیز تا پایان سال وارد بورس خواهند شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید