Performancing Metrics

شاخص بورس آسیا بار دیگر جهش داشت | اتاق خبر
کد خبر: 400954
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396 - 18:15
در بازار معاملات جهانی؛
شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه، به بیشترین سطح خود در ۱۰ سال گذشته رسید و دلار هم بالاترین شاخص خود در ۲ ماه اخیر را تجربه کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر؛ رویترز نوشت: شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه نزدیک به بیشترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید و به دلیل روند روبه رشد بورس های جهانی به سیر صعودی خود ادامه داد؛ ضمن اینکه شاخص ارزش دلار هم به بالاترین سطح خود در دو ماه اخیر رسید.

البته بازار آسیا کمی واکنش به انتشار آمار رشد تقریبا ضعیف اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نشان داد و تولید ناخالص داخلی چین با رسیدن به ۶.۸ درصد کمتر از پیش بینی های انجام گرفته بود؛ این درحالی است که رشد اقتصادی این کشور در مدت مشابه سال قبل ۶.۹ درصد اعلام شده بود.

در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با ۲ دهم درصد جهش به تقریبا بیشترین سطح خود در ۱۰ سال اخیر رسید.

همچنین بورس «نیکی» ژاپن با ۶ دهم درصد افزایش به رکورد بیشترین سطح خود در ۲۱ سال اخیر رسید و بورس «کاسپی» کره جنوبی هم با یک رکورد قابل توجهی روبرو شد.

در استرالیا بورس این کشور ۲ دهم درصد بالا آمد؛ اما بورس «شانگهای» چین ۳ دهم درصد کاهش نشان داد.

در آمریکا بورس «داو جونز» برای اولین بار به بیش از ۲۳ هزار واحد رسید که اتفاقی مثبت در «وال استریت» تلقی می شود و بورس آلمان هم از خود رکوردی تازه به جای گذاشت.

البته از عوامل احتمالی که می تواند در آینده نزدیک بر روی بازارتاثیر بگذارد به اعمال تغییرات در رهبری «فدرال رزرو» و «حزب کمونیست» چین بر می گردد که هر گونه تغییر در این دو موضع بدون شک واکنش بازارهای جهانی را بهمراه خواهد داشت.

در بازار جهانی ارز، شاخص ارزش دلار آمریکا با رسیدن به ۹۳.۳۹۸ واحد در برابر ۶ سبد اصلی ارز جهان به بیشترین سطح خود در تقریبا ۲ ماه اخیر رسید؛ ضمن اینکه اوراق بهادار آمریکا هم ۴ واحد سیر افزایش به خود گرفت.  

هر دلار آمریکا در برابر ۱۱۳.۰۰۰ ین رسید که حاکی از رشد ۰.۰۵ درصدی دلار در برابر پول ژاپن دارد و یورو هم با یک دهم درصد افزایش به ۱.۱۸۰۰ دلار رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید