Performancing Metrics

لاریجانی توضیح داد: رفتار خصمانه آمریکایی‌ها نگرانی مشترک روسای همه پارلمان‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 400961
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396 - 20:03
دیدار با روسای پارلمان‌های حاضر در اتحادیه بین‌المجالس
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روسای همه پارلمان‌های حاضر در اجلاس از رفتار آمریکایی‌ها نگران هستند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در توضیح ‌نشست با روسای پارلمان‌های حاضر در اتحادیه بین المجالس، گفت: چند ملاقات با روسای مجالس کشورهای مختلف از جمله عراق، مکزیک، ویتنام و ترکیه برگزار شد که در هر کدام مسائل خاص بین دو کشو مطرح شد اما در دیدار با روسای پارلمان عراق و ترکیه درباره مسائل پیچیده منطقه گفت‌وگو و رایزنی‌های مستند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در دیدار با روسای پارلمان عراق و ترکیه چند موضوع مهم از جمله امنیت در منطقه، ساماندهی مسائل منطقه و همچنین افزایش روابط تجاری مباحث مهم و راهگشا مطرح شد.

وی با یادآوری سخنرانی خود در اجلاس بین‌المجالس، افزود: در این سخنرانی به وضعیت ایران و آمریکا و مشکلاتی که بین دو کشور وجود دارد، اشاره شد، همچنین به طرح شرایطی که آمریکا به دنبال آن است، پرداخته شد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های متعدد با روسای پارلمان‌های دیگر کشورها از مزیت‌های است که در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شود، زیرا فرصتی برای استماع نظر و اعتقاد جمهوری اسلامی ایران در خصوص موارد مختلف از زبان خودمان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگرانی مشترک روسای همه پارلمان‌های حاضر در این اجلاس از رفتار آمریکایی‌ها، گفت: رئس جمهور آمریکا بسیار تحقیر آمیز حرف می‌زند، دونالد ترامپ در مدت ریاست جمهوریش چهره‌ای از کشور آمریکا نشان داده که مورد نقض همه جهان قرار گرفت.

وی با انتقاد از اظهارات ضد ایرانی ترامپ در سخنرانی اخیر خود، یادآور شد: بیان حرف‌های بی اساس و درهم رئیس‌جمهور آمریکا نشان از ناتوانی وی در تفهیم مفاهم است، لذا این ناتوانی سبب بیان وارونه مسائل شده است.

وی با بیان این‌که «باید از این زمان استفاده کرد»، افزود: نمایندگان حاضر در این اجلاس اکثرا دارای ساختار دموکراتیک هستند و تنها برخی مجالس انتخاباتی هستند، علاوه بر این روسالی پارلمان‌های حاضر اظهارات دیکته شده دولت‌های خود را مطرح نمی‌کنند از این رو ارتباط برقرار کردن با آنها مهم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری سایر نشست‌ها در روزهای آتی این اجلاس، گفت: هیات پارلمان ایران در روزهای آتی هم تلاش خواهیم کرد که با دیگر روسا نیز به گفت‌وگو بپردازد./

پایان پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید