Performancing Metrics

شمخانی: دروغ پردازی‌های آمریکا برای مردم منطقه ارزشی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 401052
تاریخ انتشار: 29 مهر 1396 - 20:39
در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس
صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس عصر امروز (شنبه) با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص آخرین تحولات مربوط به مقاومت فلسطین با وی گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی با استقبال از انتخابات اخیر در دفتر سیاسی حماس، این روند را نشانه وجود دموکراسی و پویایی در حفظ مسیر انقلابی این نهاد مردمی دانست و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب مشی انقلابی و اسلامی خود از  آرمان فلسطین دفاع نموده و بر این اساس از حضور چهره‌های جهادی و پایبند به هدف آزادسازی کامل فلسطین در حماس  چون گذشته حمایت می‌کند.

وی  مبارزه مستمر با رژیم صهیونیستی را سیاست اصولی و راهبرد غیر قابل تغییر جبهه مقاومت عنوان کرد واظهار داشت :اقدامات سیاسی و میدانی همواره  به عنوان رویکردهای تاکتیکی در خدمت تحقق راهبرد اصلی که پایان دادن به اشغالگری صهیونیستهاست  از سوی گروه‌های مقاومت پیگیری می‌شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار امیدواری کرد که حماس به عنوان نهادی پیشگام در محور مقاومت ،ضمن حفظ رویکرد انقلابی و جهادی ،جایگاه خود را در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی حفظ کند.

شمخانی با ابراز تاسف نسبت به اقدامات غیر اسلامی و ضدانسانی گروه‌های تکفیری و برخی کشورهای حامی آن‌ها در منطقه که موجب مشوش نمودن چهره نورانی اسلام گردیده خاطرنشان کرد:  هر اقدامی که موجب خارج شدن موضوع فلسطین از اولویت اول جهان اسلام و یا تقویت کننده  مسیرسازش و نادیده گرفتن حقوق فلسطینیان باشد خیانت به همه مسلمانان و غیر قابل بخشش است. 

وی با تاکید بر ضرورت اجماع مجدد جهان اسلام در مسیر احیای ظرفیت‌های قابل فعال‌سازی در حمایت و دفاع از مقاومت مردم مسلمان فلسطین افزود: کنگره عظیم اربعین با توجه به محتوای ظلم ستیزانه  و انسانی آن می‌تواند به مهمترین اجتماع آزادی‌خواهان جهان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی مبدل شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی از تغییر موازنه در منطقه به نفع مردم و دولت‌های درگیر مبارزه با تروریسم احساس تهدید نموده و با طرح بهانه های واهی چون جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ایران بدنبال محدودسازی مسیر مقابله با تروریسم هستند.

وی با اشاره به تاثیر راهبردی حضور جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با تروریسم که با درخواست دولت های عراق و سوریه انجام شده است افزود: اتهامات و دروغ پردازی های آمریکا و رسانه‌های نظام سلطه برای مردم منطقه که از خطر تروریسم رها شده‌اند و ایران را حامی خود در برابر گروه‌های تکفیری می‌دانند ارزشی ندارد.

صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با مقامات عالی کشورمان اظهار داشت:  در اولین سفر خارجی خود پس از انتخاب به عنوان رییس دفتر سیاسی حماس به ایران آمده ام تا ضمن سپاسگزاری از حمایتهای تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران ازمردم مسلمان فلسطین بر عزم رهبران حماس برای تحکیم همکاریهای این جنبش با ایران تاکید نمایم.

وی از امام حسین (ع)به عنوان  مقتدای مجموعه آزادی خواهان و ظلم ستیزان مظلوم جهان یاد کرد و اظهار داشت:موضوع فلسطین  آرمانی فراتر از جهان اسلام بوده و رهایی مردم آن از رنج و ظلم را هدفی مقدس برای تمامی آزادیخواهان جهان است.

رییس دفترسیاسی حماس با محکوم کردن اقدامات خشن و غیر انسانی گروه‌های تکفیری که به نام اسلام بزرگترین لطمات را به جامعه مسلمانان و چهره نورانی  این آیین الهی وارد کرده اند افزود: این گونه اقدامات ضمن به حاشیه بردن مبارزات حق طلبانه مردم مظلوم فلسطین به طور قطع در مسیر تامین اهداف آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنان است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید