Performancing Metrics

آخرین وضعیت عمومی زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور پس از زلزله | اتاق خبر
کد خبر: 402115
تاریخ انتشار: 22 آبان 1396 - 20:58
در حوادث غم‌انگیزی همچون وقوع زلزله امری که می‌تواند در کاهش آسیب‌ها نقشی اساسی ایفا کند، وجود و استحکام زیرساخت‌های تامین نیرو و راه‌های ارتباطی و حتی اینترنتی است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، یکی از اموری که می تواند در مواقع اضطراری مثل حوادث و بلایای طبیعی در کاهش آسیب‌ها بسیار موثر باشد، وجود و استحکام زیرساخت های تامین نیرو و ارتباطات فیزیکی و حتی اینترنتی است.

در اولین دقایق پس از وقوع زلزله شب گذشته در کرمانشاه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود با بیان اینکه در شبکه زیرساخت کشور قطعی رخ نداده است، نوشت: در مناطق کرمانشاه و ایلام نیز قطعی عمده در شبکه همراه تاکنون گزارش نشده است.او با تاکید بر اینکه اختلالات موجود بر اثر حجم بالای مکالمات است از مردم خواست که با پیگیری اخبار از رسانه های رسمی و شبکه های اجتماعی لطفا از مکالمات طولانی با مناطق زلزله زده پرهیز گردد.

آذری جهرمی همچنین در توئیتی دیگر از یک ساعت مکالمه رایگان برای مشترکان ایرانسل خبر داد و نوشت: بنا بر هماهنگی های صورت گرفته شرکت ایرانسل برای مشتریان خود در شهرهای ایلام، کرمانشاه و سرپل ذهاب برای سهولت ارتباطات و اطلاع از وضعیت خانواده ها یک ساعن مکالمه رایگان در نظر گرفته است.

همچنین در اولین ساعات پس از وقوع زلزله عباس بیرامی  - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام - از حداقل آسیب دیدگی زیرساخت های ارتباطاتی در این استان خبر داد و گفت: جز چند سایت تلفن همراه در بخش هلیلان در بقیه مناطق این استان وضعیت اینترنت، تلفن همراه و تلفن ثابت در حالت عادی قرار دارد.جز چند سایت تلفن همراه در بخش هلیلان که به علت قطعی برق دچار اختلال شده است در بقیه مناطق این استان وضعیت اینترنت، تلفن همراه و ثابت در حالت عادی قرار دارد.

شهریار بهنیا - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه- هم از پایداری شبکه در مناطق اصلی زلزله زده در استان کرمانشاه خبر داد. او با اشاره به اینکه در لحظات ابتدایی وقوع زلزله حجم ترافیک بالایی در شبکه‌های ارتباطی وجود داشت، گفت: درحال حاضر در شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، اسلام آباد و دالاهو، شبکه‌های ارتباطی هیچ مشکلی ندارد و ارتباطات به صورت عادی برقرار می‌شود.

اما محمدرضا بیدخام - مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران- نیز  با بیان اینکه بر اثر زلزله، در مناطق کرمانشاه و ایلام قطعی عمده در شبکه همراه تا کنون گزارش نشده، به مردم توصیه کرد: کاربران با پیگیری اخبار از رسانه‌های رسمی و منابع موثق، از مکالمات طولانی تلفنی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنند تا امکان برقراری مکالمات موفق بیشتری برای سایر هموطنان امکان‌پذیر شود.

از سوی دیگر پس از وقوع زلزله شب گذشته در استان‌های کرمانشاه و ایلام، اپراتور ایرانسل هم ضمن تسلیت به علت جان باختن شماری از هموطنان در زلزله غرب کشور، اعلام کرد که برای تسهیل ارتباطات در استان‌های کرمانشاه و ایلام، «تمامی تماس‌های درون شبکه‌ای ایرانسل» تا ساعت ۲۴ امروز دوشنبه در تمام مناطق این دو استان رایگان است.

بعد از ایرانسل همچنین اپراتور اول جهت تسهیل ارتباط در مناطق زلزله‌زده، مکالمه رایگان درون‌شبکه را به شهروندان شهرهای زلزله‌زده استان‌های کرمانشاه و ایلام، اختصاص داد.

در ادامه اخبار مرتبط با وضعیت زیرساخت های ارتباطاتی همچنین داوود زارعیان  - معاون امور مشتریان شرکت مخابرات - نیز با اشاره به وضعیت ارتباطات در استان‌های زلزله‌شده گفت: وضعیت ارتباطات ما در حوزه اینترنت و تلفن ثابت در هر دو استان ایلام و کرمانشاه نرمال است و مشکل خاصی وجود ندارد. در استان ایلام که اصلا اتفاق خاصی در حوزه‌های شبکه مخابراتی نیفتاده است. در استان کرمانشاه نیز علی‌رغم اینکه در دو شهری که مرکز زلزله بوده و خصوصا سرپل‌ذهاب، ساختمان آسیب‌های جزئی دیده است، اما شبکه تلفن ثابت و اینترنت مشکلی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با ارسال توئیتی در صفحه توئیتر خود از ارسال مولد برق اضطراری برای سایت‌های مذکور به دلیل قطعی برق در برخی مناطق زلزله‌زده خبر داد.

با مشخص شدن تعداد کشته شدگان حادثه زلزله در استان کرمانشاه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان تسلیت به خانواده‌های داغ‌دار حادثه زلزله دیشب (۲۱ آبان ۱۳۹۶) همچنین از وضعیت نسبتا پایدار ارتباطات مناطق زلزله‌زده خبر داد.

در ادامه اخبار مرتبط با زیرساخت های ارتباطاتی و فناوری اطلاعاتی، حسین مهری _مدیرعامل وقت شرکت ملی پست- نیز بیان کرد: در پی گزارش‌های رسیده، در روند خدمت رسانی شبکه پستی در استان‌های زلزله زده، هیچگونه خللی ایجاد نشده و لازم است همکارانم در استان کرمانشاه و استان های همجوار، با همه توان و بسیج امکانات به یاری آسیب دیدگان و مصدومان بشتابند.

در آخرین اخبار در مورد امکانات زیرساختی در مناطق زلزله زده همچنین حمیدرضا فتاح - مدیرکل شرکت پست استان کرمانشاه-  از آماده‌سازی مقدمات برای خدمات‌رسانی ویژه شرکت ملی پست برای آسیب دیدگان زلزله خبر داد و گفت: می خواهیم با تشکیل کمیته‌ای ویژه در شرکت ملی پست امکان انتقال کمک‌های مردمی از سراسر کشور به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را همانند زلزله های قبلی، فراهم کنیم.

زمین لرزه بزرگی اواخر شب گذشته (21 آبان 1396) دراستان های غربی احساس شد که مرکز آن شهر "ازگله" در استان کرمانشاه معرفی شد. طبق گزارش ها این زلزله تاکنون بیشترین خسارات مالی و جانی را در شهرستان های سرپل ذهاب، ثلاث جانی و دالاهو داشته است؛ که با توجه به شروع فصل سرما نیاز به لوازم و وسایل گرمایشی در این مناطق بیشتر احساس می شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید