Performancing Metrics

باید محرز شود که معاملات بلوکی به قصد قیمت سازی بوده | اتاق خبر
کد خبر: 402378
تاریخ انتشار: 28 آبان 1396 - 16:41
رییس سازمان بورس:
رییس سازمان بورس می‌گوید اگر این نهاد ناظر متوجه انجام معاملات بلوکی شود جلو اش را می گیرند اما باید برای سازمان بورس محرز شود که آن معاملات به قصد دستکاری در قیمت بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاپور محمدی در پاسخ به این پرسش که با اینکه سازمان بورس اعلام کرده از معاملات بلوکی که با قصد دستکاری در قیمت انجام می شود جلوگیری به عمل آمده و معاملات نماد ۲ حذف شده هنوز در فضای مجازی شنیده می شود که این معاملات با قصد شاخص سازی انجام می شود نظر شما چیست؟ اظهار کرد: اگر ما متوجه شویم که معاملات بلوکی انجام می شود جلو اش را می گیریم همچنین اگر فعالان بازار سرمایه اقدام به معاملات بلوکی کنند ما آن ها را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که ما گفته بودیم معاملات نماد ۲ از بازار سرمایه حذف شد و دیگر این معاملات وجود ندارد کسانی که به صورت بلوکی معامله می کردند اگر به صورت اقوا کننده و گمراه کننده بوده با آن ها برخورد شده است.

رییس سازمان بورس در پاسخ به اینکه چرا اینکه با برخی از شرکت های متخلف برخورد شد به صورت رسانه ای اعلام نشده، گفت: ما می توانیم مجازات و جریمه کنیم ولی نمی توانیم نام این اشخاص را اعلام کنیم چرا که این موضوع فقط با دستور قضایی امکان پذیر است و مربوط به حریم شخصی افراد می شود.

محمدی اضافه کرد: بورس تهران بارها در مورد معاملات بلوکی توضیح داده است البته خود معامله بلوکی معامله ای نیست که در دنیا کنار گذاشته شده باشد. نمی شود معامله بلوکی را ممنوع کرد اما معامله بلوکی که به قصد تغییر قیمت و انحراف در قیمت ها ایجاد کند درست نیست و ما با آن مخالف هستیم. در حال حاضر اساسا دیگر نماد ۲ ای وجود ندارد و با معاملات بلوکی گمراه کننده حتما برخورد می کنیم. برای ما باید اثبات شود که قصد شخص معامله کننده گمراه کردن بازار بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که شما سال گذشته گفته بودید برای شرکت های متخلف در عرضه حق تقدم های سهام کارگروهی تشکیل دادید و قرار است متخلفان را مجازات کنید آن کارگروه تا الان کارش به کجا رسیده؟ گفت: چند مورد را پیگیری کردیم و چند مورد از معاملات شرکت هایی که در حق تقدم ها اعتراض داشتند اصلاح شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید