Performancing Metrics

بهره‌وری کارکنان کارگاههای بازرگانی به ازای هر ساعت، ۸ هزار تومان | اتاق خبر
کد خبر: 402533
تاریخ انتشار: 1 آذر 1396 - 16:43
مرکز آمار ایران اعلام کرد:
بر اساس اعلام مرکز آمار، میزان بهره وری کارکنان کارگاههای بازرگانی و خدمات به ازای هر ساعت ۸۰ هزار ریال بوده و دستمزد هر ساعت کار آنها نیز، ۳۹ هزار ریال محاسبه شده است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، طرح جامع آمارگیری کارگاه‌های بازرگانی و خدمات، یکی از طرح‌های نوین مرکز آمار ایران است که با هدف تهیه‌ اطلاعات مناسب از ویژگی‌های کارگاه‌های بازرگانی و خدمات، در سطح کشور توسط مرکز آمار ایران با همکاری سازمان‌ برنامه‌ و بودجه استان‌های کشور به اجرا درآمده است تا در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی به کارگرفته شود.

این طرح شامل ٣٠ کد طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی ایران است که قسمت اعظم کارگاه‌های بخش بازرگانی و خدمات کشور را شامل می‌شود.

نتایج طرح در سال ١٣٩٣ نشان می‌دهد:

در سال ١٣٩٣، حدود ٨٠ درصد از کارکنان بخش بازرگانی و خدمات را کارکنان مرد و ٢٠ درصد را کارکنان زن تشکیل می‌دهند. کارگاه‌های با فعالیت‌های آموزش دارای ٦١ درصد کارکن زن و بیشترین سهم کارکن زن در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات بوده است و کارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر وسایل نقلیه موتوری با ٢ درصد، کمترین سهم را در سهم زنان شاغل دارا می‌باشند.

٥٨درصد از کارکنان کارگاه‌های بازرگانی و خدمات را کارکنان بدون مزد و حقوق و ٤٢ درصد کارکنان در این کارگاه‌ها، مزد و حقوق‌بگیر هستند.

بیش از ٣٤ درصد از ارزش افزوده کارگاه‌های بازرگانی و خدمات مربوط به فعالیت خرده‌فروشی ‌است.

بهره‌وری کارکنان این کارگاه‌ها در سال ١٣٩٣ به ازای هر کارکن معادل ٢٠٢ میلیون ریال بوده‌است. همچنین بهره‌وری کارکنان به ازای هر ساعت حدود ٨٠ هزار ریال و دستمزد به ازای هر ساعت به طور متوسط حدود ٣٩ هزار ریال بوده است. همچنین به طور متوسط هر کارکن ٥٢ ساعت در هفته به فعالیت مشغول است.

نتایج طرح نشان می‌دهد که ضریب نفوذ رایانه در این کارگاه‌ها ٢٩ درصد می‌باشد که کارگاه‌های با فعالیت تحقیق و توسعه علمی با ضریب نفوذ ١٠٠ درصد دارای بالاترین نسبت از این حیث در کارگاه‌های مورد بررسی است. ٢٢ درصد از کارکنان کارگاه‌های مورد بررسی نیز از اینترنت برای فعالیت‌های خود در داخل یا خارج از کارگاه استفاده نموده‌اند.

١١درصد از مدیران کارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشکیل داده‌اند که سایر فعالیت‌های خدمات شخصی با ٥١ درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا می‌باشد

٧١ درصد از کارگاه‌های بازرگانی و خدمات از ابزارهای الکترونیکی برای پرداخت و دریافت خود بهره برده‌اند که فعالیت‌های تولید فیلم سینمایی، ویدئویی و برنامه‌های تلویزیونی، ضبط صدا و انتشار موسیقی با ٩٦ درصد بالاترین میزان استفاده را در این زمینه دارا بوده‌اند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید