Performancing Metrics

رفع مشکل انتقال منابع بانکی در عراق و افغانستان | اتاق خبر
کد خبر: 402718
تاریخ انتشار: 5 آذر 1396 - 18:13
معاون امور بین الملل بانک مرکزی اعلام کرد
معاون امور بین الملل بانک مرکزی ایران گفت: همه بانک های ایران و شعب خارجی بانک های ایرانی با سیستم تسویه بین بانکی اتحادیه اروپا وصل بوده و امکان انجام فرآیند پرداخت و واریز با همه بانک های کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامعلی کامیاب در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران اظهار کرد: در هیچکدام از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشکلی بابت انتقال بانکی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه البته در برخی از کشورهای همسایه مشکلاتی وجود دارد افزود: در عراق بانک های ایرانی و از جمله بانک ملی مستقر است و مشکلی نداریم در افغانستان نیز بانک های مشترکی وجود دارد که مبادلات مالی را انجام و وجوه را انتقال می دهند.

معاون امور بین الملل بانک مرکزی ایران از امضای یک قرارداد بانکی با پاکستان خبر داد و تصریح کرد: این قرارداد امضا شده اما هنوز عملیاتی نشده است و با عملیاتی شدن آن بزودی مشکل انتقال منابع مالی از پاکستان هم برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخلاف کشورهای اروپایی که هیچ مشکلی در بحث انتقال منابع نداریم در برخی کشورهای همسایه مشکلاتی وجود دارد که به مرور برطرف می‌شود.

کامیاب از سیستم بانکی ایران به عنوان یک سیستم بانکی حرفه‌ای نام برد و گفت: بانک‌های اروپایی بعد از برجام و ایجاد ارتباط مجدد همگی به حرفه ای بودن سیستم بانکی ایران اذعان داشتند.

وی با بیان اینکه سیستم بانکی ایران با ابزارهای پرداخت آشنایی دارند ادامه داد: جمهوری اسلامی قوانین بسیار پیشرویی در این حوزه دارد و دستگاه قضایی هم به قواعد مرتبط به آن ترتیب اثر می دهد.

معاون امور بین الملل بانک مرکزی ایران ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ایران از حمایت بخش دولت دوازدهم از سرمایه گذاران خبر داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید