Performancing Metrics

سازمان برنامه در زمان کم آوردن پول از بودجه مشوق صادرات برمی‌دارد | اتاق خبر
کد خبر: 402852
تاریخ انتشار: 9 آذر 1396 - 16:51
لاریجانی عنوان کرد؛
رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مشوق‌های ناتوان برای بخش صادرات کشور گفت: ما بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گیریم اما سازمان برنامه زمانی که پول کم می‌آورد از آن بودجه برمی‌دارد.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان قم که قبل از ظهر پنج‌شنبه در محل اتاق بازرگانی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که صادرات رونق نیابد مشکلات اقتصادی ما برطرف نمی‌شود. باید تولیدکنندگان احساس کنند که مسئولان اصلی کشور از آن‌ها حمایت می‌کنند تا دلگرم شوند. تولیدکنندگان رکن اصلی اقتصاد کشور هستند و تا زمانی که آسایش روانی نداشته باشند اقتصاد کشور سامان نمی‌یابد.

باید سند حمایت اقتصادی تدوین شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که نباید بخش‌هایی کاری کنند که تولیدکنندگان احساس حقارت کنند، عنوان کرد: در جلسه سران قوا نیز مطرح کردم که باید سند حمایت اقتصادی تدوین شود تا هرکس بتواند طبق آن فعالیت اقتصادی داشته باشد.

وی ابراز داشت: صادرات لزوم کشور است و باید مشوق‌های صادراتی نیز در نظر گرفته شود. مشوق‌های صادراتی ما در حال حاضر ناتوان است. ما بودجه‌ای برای آن در نظر می‌گیریم اما سازمان برنامه زمانی که پول کم می‌آورد از آن بودجه برمی‌دارد. این موضوع حتماً باید برطرف شود.

لاریجانی افزود: ما باید پشتیبانی‌های دائمی از صادرات و مشوق‌های صادراتی داشته باشیم و این در بودجه منعکس شود و تعریف‌هایی نیز برای آن پیشنهاد داده‌ایم و در حال بررسی موضوع هستیم.

وی اظهار کرد: وضعیت صادرات در قم خوب نیست و باید بیشتر از این‌ها باشد. امسال نسبت به سال قبل بهتر بود اما باید بیشتر از آن باشد.

نماینده مردم قم در خانه ملت تصریح کرد: برخی محصولات فقط به درد عراق و افغانستان می‌خورد. ما باید نیاز مخاطب را در نظر بگیریم، اما نباید فقط به بازارهای اطراف نگاه کنیم.

روسیه برای صادرات، کشور بسیار خوبی است

وی ادامه داد: روسیه برای صادرات، بسیار خوب است و ما رابطه خوبی با روسیه داریم. یکی دو شرکت در روسیه خوب ورود کرده‌اند که بعد از بررسی‌هایی متوجه شدم یک سال و نیم برای صادرات در روسیه زمان گذاشته‌اند و از روش‌های نوین صادراتی استفاده کرده‌اند. شما نیز به روش‌های نوین صادراتی فکر کنید.

لاریجانی افزود: ما باید برای صادرات فرش نیز بیشتر توجه کنیم. باید تبلیغات بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان این که دوره گذار باید در حوزه صادرات تعریف شود، ابراز کرد: امور دیوانی ما بسیار پرخرج است و دخالت دولت در همه حوزه‌ها کار را با مشکل روبه‌رو کرده است. دولت باید کوچک شود و کوچک شدن دولت با بیش از ۲ میلیون کارمند، زمان‌بر است.

دولت نباید در مسائل اقتصادی دخالت کند

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما صد سال گذشته با دخالت دولت مواجه بودیم الآن نیز باید بگوییم دولت نباید در مسائل اقتصادی دخالت کند.

وی افزود: واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در زمان گذشته اصل ۴۴ را متوقف کرد و یک قانون خوب را بد عمل کردند. ظرف یکی دو سال آینده باید اشکالات آن برطرف شود.

لاریجانی عنوان کرد: صادرکنندگان طرح‌های پیشنهادی و مشکلات خود را عنوان کنند و مکتوب ارائه دهند تا در مصوبات و بودجه امسال در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: قبلاً نیز گفته‌ام اگر قرار باشد وزارت صنعت از بازرگانی جدا شود باید بازرگانی فقط به صادرات بپردازد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید