Performancing Metrics

تابلوی ایست مقابل طرح «فهام» | اتاق خبر
کد خبر: 403194
تاریخ انتشار: 17 آذر 1396 - 12:56
طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید در نیمه اول سال جاری برای ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی کنتور هوشمند نصب می‌شد اما با تشکیل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر (ساتبا) طرح فهام به توانیر منتقل شد و اکنون متوقف شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هادی مدقق با بیان اینکه توقف این طرح تاثیرات نامطلوبی را برای صنعت برق بر جا خواهد گذاشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر ساله با بحث کمبود برق و مدیریت مصرف روبرو هستیم،‌ لازم بود که این طرح اجرایی شود.

وی ادامه داد: زمانیکه تصمیم به تغییر زیرساخت‌ها گرفته شد این پروژه متوقف و خسارات زیادی در حوزه اهداف پروژه و منابع مالی به صنعت برق وارد شد.

مدقق تصریح کرد: هنگامیکه یک پروژه در حال اجرا است پیمانکار، تولیدکننده، نیروی انسانی و تجهیزات متعدد درگیر کار می‌شوند که با توقیف ناگهانی یک طرح مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند که جزو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده سال گذشته در وزارت نیرو به تصویب رسید در این طرح اولویت با مشترکان بزرگ با مصرف بالای ۳۰ کیلووات و چاه‌های کشاورزی به اجرا درآمد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بود تمام ۴۵۰ هزار مشترک دیماندی و چاه‌های کشاورزی که بیش از ۵۰ درصد بار مصرفی کشور مختص به این دو بخش می‌شود به کنتورهای هوشمند تجهیز شوند.

در سال ۱۳۹۵ در کل کشور ۱۱۵ هزار کنتور هوشمند نصب شد که ۲۰ هزار کنتور مربوط به چاه کشاورزی بود درباره خصوصیات و ویژگی های این طرح باید گفت که با توجه به این‌که مشترکان با نصب این کنتورها امکان مانیتورینگ و مشارکت در برنامه‌های بار را دارند می‌توانستند از مزایای خوبی در این عرصه بهره‌مند شوند.

به‌طور مثال اگر مشترکان در برنامه‌های مدیریت بار مشارکت می کردند می‌توانستند از تخفیف‌های در نظر گرفته شده در این رابطه بهره‌مند شوند. همان‌طور که سال گذشه با اجرای طرح ذخیره عملیاتی مشترکان توانستند تخفیف‌های خوبی را به دست آورند.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار بود در تابستان سال جاری بیش از ۱۰۰۰ مگاوات کاهش پیک بار از طریق اجرای طرح ذخیره عملیاتی صورت گیرد که با متوقف شدن این طرح عملا اجرای این کار محقق نمی شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید