Performancing Metrics

ادامه روند کاهش قیمت طلا در هفته جاری | اتاق خبر
کد خبر: 403252
تاریخ انتشار: 18 آذر 1396 - 14:52
کارشناسان جهانی پیش بینی کردند
در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، کارشناسان وال استریت کاهش بیشتر قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند در حالی که سرمایه‌گذاران به نسبت برابر میان کاهش و افزایش قیمت این فلز زرد اختلاف نظر داشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هفته گذشته که دلار آمریکا در آستانه نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی کشور و انتظارات بالا برای افزایش نرخ‌های بهره در این نشست و همچنین تحت تاثیر عملکرد قوی بازارهای سهام افزایش یافت، با کاهش قیمت روبرو شد. دلیل دیگری که ریزش قیمت طلا را تشدید کرد سقوط قیمت این فلز به پایین یک محدوده حمایتی مهم و پایین متوسط حرکت قیمت ۲۰۰ روزه بود.

برخی از معامله‌گران و تحلیلگران انتظار دارند به دنبال کاهش شدید قیمت، تقاضا برای خرید ارزان ایجاد شود و کمک کند بازار این فلز ارزشمند ثبات پیدا کند اما سایرین کاهش بیشتر این فلز ارزشمند را در برابر رشد دلار پیش‌بینی می‌کنند.

در نظرسنجی کیتکو نیوز از وال استریت، ۱۹ کارشناس بازار شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا ۵۳ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند در حالی که هفت نفر یا ۳۷ درصد انتظار داشتند طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند و دو نفر یا ۱۱ درصد نیز نظری نداشتند.

در این بین ۸۴۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها مجموعا ۴۰۰ نفر یا ۴۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۹۳ نفر یا ۴۶ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه ۵۴ نفر یا شش درصد نظری نداشتند.

برای هفته معاملاتی گذشته ۵۸ درصد از کارشناسان وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا بدبین بودند. در واقع برای نخستین بار از اواخر اکتبر بود که تحلیلگران و معامله‌گران حرفه‌ای کاهش هفتگی قیمت‌ها را پیش‌بینی کردند. بزرگترین گروه رای دهندگان در میان سرمایه‌گذاران (۴۶ درصد) نسبت به رشد قیمت طلا خوش‌بین بودند. در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۴.۷۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۲۴۸.۴۰ دلار بسته شدکه پایین‌ترین قیمت از ۲۰ ژوئیه بود. طلا برای کل هفته حدود ۲.۳ درصد کاهش یافت که سومین کاهش هفته متوالی بود.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، سرمایه‌گذاران ۲۸ بار از ۴۶ بار جهت حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درصد درستی آنها را به ۶۱ درصد می‌رساند در حالیکه پیش بینی کنندگان وال‌استریت ۲۷ بار از ۴۷ بار پیش بینی درست داشتند که درستی پیش‌بینی آنها را به ۵۷ درصد می‌رساند.

کوین گریدی، مدیرعامل شرکت فونیکس فیوچرز انتظار دارد اکنون که طلا به پایین متوسط حرکت ۲۰۰ روزه سقوط کرده، در روند کاهشی می‌ماند.

ریچارد بیکر، دبیر نشریه "یورکا ماینر ریپورت" نیز کاهش بیشتر قیمت طلا را که به پایین‌ترین حد خود از اواسط سال سقوط کرده است، پیش‌بینی کرد.

پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز نیز کاهش قیمت طلا در روزهای منتهی به نشست بانک مرکزی آمریکا را پیش‌بینی کرد اما خاطرنشان کرد که قیمت‌ها پس از این نشست احتمالا بهبود پیدا می‌کنند.

تحلیلگران کومرس بانک در یادداشتی پیش‌بینی کردند فضا برای طلا در سال ۲۰۱۸ مثبت خواهد بود و قیمت هر اونس این فلز تا پایان سال ۲۰۱۸ به ۱۳۵۰ دلار می‌رسد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید