Performancing Metrics

وضعیت فساد بدتر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 403333
تاریخ انتشار: 20 آذر 1396 - 14:10
خوانساری مطرح کرد
رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که وضعیت فساد بدتر شده است و برای مبارزه با فساد باید از تجربه های دیگر کشورها استفاده کرد و بخش خصوصی را در تصمیم های دولت دخالت داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری در همایش مبارزه با فساد که امروز (۲۰ آذر) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳.۵ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که اکثر آنها، قشر تحصیل‌کرده هستند.

وی ادامه داد: پیچیدگی قشر بیکار از جمله مسائلی است که اوضاع بیکاری را در جامعه امروز نسبت به قبل، دشوارتر کرده است. ضمن اینکه رشد منفی سرمایه گذاری نیز مزید بر علت شده است؛ گرچه ممکن است در برخی فصول درصدی مثبت شده باشد.

۱.۵ میلیون نفر در تدارک خروج از کشور

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی گفت: پیش بینی شده سالانه ۵۰ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی برای دسترسی به رشد هشت درصدی اقتصادی داشته باشیم. نظام بانکی یکی از چالش های مهمی است که امروز اقتصاد کشور را درگیر کرده است. از سوی دیگر صندوق های بازنشستگی یکی از مشکلات اصلی اقتصادی است و معضلات اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد و قتل را هم نباید نادیده گرفت. همچنین دو چالش عمده فرار مغزها و کاهش سرمایه اجتماعی نیز به چشم می‌خورد که اکنون ۱.۵ میلیون نفر در تدارک خروج از کشور هستند که موضوع این خطرناک است.

وی ادامه داد: اکثر افراد مهاجر تحصیلکردگانی هستند که خروجشان مناسب نیست. پس اگر این چالش ها را به عنوان چالش های اساسی نظام اقتصادی بدانیم زیربنای همه آنها فساد است که اگر مبارزه با فساد در دستور کار جدی قرار گیرد می توان این مشکلات را حل کرد.

خوانساری بیان کرد: از سال ۱۳۹۰ قانون مبارزه با فساد در مجلس مطرح شده است، ولی روز به روز وضعیت فساد نه تنها بهبود نیافته بلکه بدتر هم شده است. پس باید گفت که نباید چرخ را از نو اختراع کرد بلکه باید دید که دنیا چه کرده و تجربه آن را ملاک عمل قرار دهیم تا بتوانیم با فساد مبارزه کنیم. بخش خصوصی باید در تصمیمات دولت دخالت داده شود. در این صورت است که فساد کاهش می یابد و در جهت فسادزدایی حرکت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید