Performancing Metrics

دو بار کانال‌شکنی در پنج روز کاری بورس تهران | اتاق خبر
کد خبر: 403472
تاریخ انتشار: 23 آذر 1396 - 15:40
در این هفته بورس تهران توانست روزهای متفاوتی را نسبت به ماه‌های قبل تجربه کند. در این روزها شاخص کل با رکورد شکنی‌های چندباره کانال ۹۱ هزار واحدی را پشت سر گذاشت و به تراز ۹۳ هزار و ۲۸۳ واحدی رسید.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طی پنج روز کاری بورس تهران در این هفته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست دو بار سقف شکنی کند و از تراز ۹۱ هزار و ۹۲ واحدی تا تراز ۹۳ هزار و ۲۸۳ واحدی بالا رود.

طی ماه‌های گذشته بازار های جهانی شاهد افزایش قیمت کامودیتی‌ها بود و این باعث شد از ابتدای سال جاری صنایعی مثل روی و فولاد شروع به رشد کنند و در نتیجه قیمت این کالاها در ایران نیز دست خوش تغییر شود، این موضوع توانست در معاملات بورس تهران تغییراتی در داد و ستد سهم‌های صنایع پالایشی و پتروشیمی ایجاد کند و حتی انتظارات فعالان بازار را تا حدودی بالا برد. این انتظارات و رشد قیمت‌ها را می توان از جمله عواملی نام برد که توانست بورس تهران را تکان دهد و دماسنج بازار سرمایه را به سمت بالا هدایت کند.

در طی معاملات هفته گذشته گروه‌هایی همچون فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها و نفتی‌ها توانستند رشد قابل توجهی در قیمت پایانی داشته باشند. این موضوع یکی از دلایلی بود که باعث شد شاخص کل به کانال تاریخی ۹۳ هزار واحدی وارد شود.

در طی چند هفته گذشته بورس تهران توانسته چندین بار کانال شکنی کند و بسیار معتقدند این کانال شکنی‌ها، نتیجه رشد قیمت کامودیتی در سطح جهان است. شاخص آزاد شناور نیز در این مدت ۲۳۷۴ واحد رشد داشته و توانسته از کانال ۹۸ هزار و ۶۳۵ واحدی تا تراز ۱۰۱ هزار و ۹  واحدی بالا رود.

شاخص بازار اول نیز در این مدت نزدیک به ۲۰۰۰ واحد رشد کرد و تا رقم ۶۶ هزار و ۶۸۶ بالا رفت. علاوه بر این شاخص بازار دوم با ۲۶۲۴ واحد افزایش تا تراز ۱۹۶ هزار و ۳۹۸ افزایش یافت. شاخص صنعت نیز در این مدت با ۲۰۹۷ واحد رشد از رقم ۷۹ هزار و ۹۴۷ تا عدد ۸۲ هزار و ۴۴ واحدی بالا رفت.

رشد حجم معاملات نیز در روزها گذشته بسیار چشمگیر به نظر می رسید به طوری که ارزش معاملات بازار بورس تهران در آخرین روز کاری به رقم ۴۶۸ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد یک میلیارد و ۷۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید