Performancing Metrics

حباب سکه کوچک می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 403562
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 15:10
کشتی‌آرای:
عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با ثبات و کاهش نسبی قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم به ثبات نسبی رسید. همچنین به نظر می‌رسد هیجان در بازار سکه کاهش یابد و باعث کاهش حباب سکه شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای گفت:‌ در هفته گذشته شرایط بازار به این ترتیب بود که تا روز پایانی هفته در قیمت جهانی با ثبات روبرو بودیم. همچنین در بازار داخلی نیز این ثبات وجود داشت.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه شد و این بار بر خلاف قیمت جهانی در بازار داخلی قیمت‌ها هیچ تغییری نکرد. علت هم این بود که در دو روز پایانی هفته قیمت دلار تعدیل شد و کاهش پیدا کرد؛ یعنی از ۴۲۲۵ تومان به حدود ۴۲۰۰ تومان رسید.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر افزود: در واقع افزایش قیمت جهانی طلا را پوشش داد و باعث شد قیمت طلا و سکه افزایش پیدا نکند. نکته جالبی که به چشم می‌خورد این است که در روزهای پایانی سال میلادی معمولا روزهای تسویه حساب‌های فیزیکی طلا در بازارهای جهانی است.

کشتی آرای تصریح کرد: یعنی خیلی از شرکت‌ها و موسسات مالی به دلیل تسویه حساب‌های فیزیکی طلا تقاضایی را در بازار ایجاد می‌کنند که این تقاضا باعث خواهد شد که قیمت جهانی طلا نوسان پیدا کند و امسال تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است، این نشان می‌دهد که بازار جهانی از یک اقتصاد با ثباتی پیروی می‌کند.

وی با اشاره به کاهش نسبی قیمت ارز و تاثیر آن بر بازار سکه گفت:‌ با کاهش قیمت ارز به نظر می‌رسد که هیجان در بازار سکه نیز کاهش پیدا کند و باعث کاهش حباب سکه شود. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد قیمت سکه در چند روز گذشته افزایشی نداشته و ما بین یک میلیون و ۴۲۱ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۱۵ هزار تومان در نوسان بوده است که نشان می‌دهد بازار میل به افزایش ندارد.

کشتی آرای همچنین درباره وضعیت بازار در نزدیکی سال نو میلادی اظهار کرد: در ایران معمولا در آستانه سال نو میلادی افزایش تقاضا نداریم، ولی در بازار جهانی به نظر می‌آمد که با افزایش تقاضا تا حدودی قیمت‌ها افزایش پیدا کند اما تقاضایی هم در بازارهای جهانی ایجاد نشده و شرایط ثابت است.  

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید