Performancing Metrics

جنگ غول‌های تکنولوژی آمریکا با کره شمالی | اتاق خبر
کد خبر: 403740
تاریخ انتشار: 29 آذر 1396 - 14:08
یکی از مقامات رسمی کاخ سفید اعلام کرده است که شرکت‌های فیس بوک و مایکروسافت در هفته گذشته شمار زیادی از حملات سایبری انجام شده از سوی هکرهای کره شمالی را خنثی و متوقف کرده‌اند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چند ماه گذشته به دنبال بالا گرفتن آتش منازعات و جنگ لفظی میان ایالات متحده آمریکا و کره شمالی، این دو کشور همواره یکدیگر را به بی ثباتی متهم و به حملات سایبری و نظامی تهدید می کردند.

تام باسِرت – مشاور ارشد امنیتی کاخ سفید – روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که غول‌های تکنولوژی آمریکایی نظیر فیس بوک و مایکروسافت طی هفته گذشته، بارها جلوی حملات سایبری را که از سوی هکرهای کره شمالی انجام شده است، گرفته اند و مانع نفوذ، دسترسی و در نتیجه خراب کاری آنها شده اند.

کره شمالی که متهم ردیف اول یکی از معروف ترین و هولناک ترین حملات سایبری است که در سال جاری ۲۰۱۷ میلادی رخ داد و موسوم به حمله سایبری واناکرای wannacry بود.

به گفته این مقام ارشد امنیتی، هکرهای کره شمالی در هفته اخیر قصد داشته‌اند با حمله به سایت ها و سرورهای شرکت‌های مختلف، بانک ها و بیمارستان ها اطلاعات بسیاری را به سرقت برده و صدمات و خسارات جبران ناپذیری را برای آنها بوجود بیاورند.

البته وی درباره این حملات سایبری جزییات و اطلاعات دقیق تری را بیان نکرده است اما عنوان کرد که دولت آمریکا از سایر فول های تکنولوژی و تمامی سازمان هایی که با فناوری های هوش مصنوعی و به‌روز خود می توانند کمکی کنند، درخواست کرده که در افزایش ضریب امنیت سایبری خود و کشورشان بکوشند.

باسرت در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ مسئول حمله سایبری بزرگ واناکرای است که در ماه مه سال جاری میلادی رخ داد و به خاطر آن سازمان ها و شرکت‌های بسیاری آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل شدند.
او در پاسخ به پرسشی بار دیگر تاکید کرد: «همانطور که خود آنها می دانند که کار خودشان هست، ما نیز می‌دانیم و در این باره سند و مدرک های لازم را هم در اختیار داریم».

این در حالیست که هنوز مقامات مسئول در پیونگ یانگ در جواب اظهارات این مقام ارشد امنیتی در کاخ سفید چیزی نگفته اند. اما کره شمالی همواره تمام این اتهامات را رد کرده و آنها را بی اساس دانسته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید