Performancing Metrics

بدهی دولت به پیمانکاران از 12 هزار میلیارد تومان گذشت | اتاق خبر
کد خبر: 403757
تاریخ انتشار: 29 آذر 1396 - 19:38
معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بدهی دولت به پیمانکاران از 12 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، خیرالله خادمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  2460 کیلومتر آزادراه در کشور زیر ترافیک رفته است که در حال بهره برداری است، افزود: 1130 کیلومتر آزاد راه جدید در قالب 16 پروژه در 10محور کشور نیز در دست احداث است.   

وی بیان کرد: بخشی از این آزادراه ها  همچون آزاد راه شمال، کنارگذر جنوبی تهران و آزاد راه اصفهان – شیراز که از نزدیک استان کهگیلویه و بویراحمد عبور می کند جزو آزاد راه های بزرگ کشور هستند و به عنوان ابرپروژه برای ما مطرح هستند.   

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده قطعات این آزاد راه بزرگ به بهره برداری برسد و بتوانیم در سال 97 عملکرد مطلوبی در راستای رضایتمندی مردم در این زمینه داشته باشیم.   

خادمی در پاسخ به سوالی در زمینه میزان بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران، تصریح کرد: ساخت آزادراه ها بیشتر به صورت مشارکتی انجام می شود و قسمت زیادی از آن را بخش خصوصی انجام می دهد و بین 50تا 70 درصد اعتبارات و نیاز احداث توسط بخش خصوصی از محل  برداشت عوارض تامین می شود  و حدود 30 تا 50 درصد را نیز دولت به عنوان مشارکت کمک می کند.   

وی، میزان مطالبات وزارت راه به پیمانکاران در این بخش را نزدیک به 1300 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: امید است از طریق اوراق مشارکت تا پایان سال بتوانیم این میزان بدهی ها را تسویه کنیم، اما در زمینه‌های دیگر مثل بزرگ‌راه، راه‌های اصلی  و راه‌های روستایی مطالبات زیادی در حوزه های مختلف وزارت خانه وجود دارد  که براساس آمار غیررسمی حدود 12 هزار میلیارد تومان مطالبات در سیستم وزارت راه ثبت شده است.   

خادمی اضافه کرد: حدود 6000 میلیارد تومان از این مطالبات در بخش شرکت ساخت و توسعه زیبربنایی حمل و نقل کشور وجود دارد که بخشی از این مطالبات مربوط به حوزه راه روستایی و بخشی مربوط به راه‌های اصلی و بزرگ‌راه‌هاست.   

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید