Performancing Metrics

پیگیر پرداخت سهم شهرکهای صنعتی از مالیات بر ارزش افزوده هستیم | اتاق خبر
کد خبر: 403760
تاریخ انتشار: 29 آذر 1396 - 20:09
وزیر اقتصاد؛
وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل جاری اقتصاد کشور به سوالات مطروحه توسط برخی از نمایندگان پاسخ داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر،  مسعود کرباسیان با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل جاری اقتصاد کشور به سوالات برخی مطروحه توسط برخی از نمایندگان پاسخ داد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه واگذاری پتروشیمی باختر گفت: همانطور که می دانید مالکیت این پتروشیمی در اختیار دولت نیست و ما فقط مالکیت حدود ۲۸ درصد از  آن را داریم که هم در خصوص بررسی عملکرد و تحقیق و تفحص درباره عملکردمان منطبق با میزان سهامی که داریم و هم واگذاری آن آماده ایم.

وزیر اقتصاد همچنین در پاسخ به پرسش محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر نیز  در خصوص علت عدم اجرای صریح جزء (۲) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه ششم در پرداخت سهم شهرکهای صنعتی استانها از مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: یکی از برنامه های دولت، تامین بودجه از طریق درآمدهای غیرنفتی است. در حال حاضر حدود ۸۰ درصد عوارض ارزش افزوده وصولی،  مورد بند ۲ است و دولت آنرا در اختیار وزارت کشور قرار می دهد. بنده از هر اقدامی که منجر به رونق تولید شود استقبال میکنم و آمادگی کامل داریم که دغدغه مجلس را در این خصوص رفع کنیم.

گفتنی است بر همین اساس توافق شد تا کار گروه ویژه ای شامل نمایندگان سازمان امور مالیاتی، کمیسیون اقتصادی مجلس و با دعوت از آقای فرهنگی تشکیل و ظرف ده روز کاری پیشنهاد خود در  خصوص چگونگی اجرای جزء (۲) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه ششم  را ارائه کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید