Performancing Metrics

هدف ما نجات کشور در حوزه صنایع کوچک است | اتاق خبر
کد خبر: 403763
تاریخ انتشار: 29 آذر 1396 - 20:55
معاون وزیر صنعت اعلام کرد؛
معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: هدف ما نجات کشورمان در حوزه صنایع کوچک است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، صادق نجفی، معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر ضرورت حل مشکلات صنایع کوچک گفت: مدیران شهرک های صنعتی متولی اصلی صنایع کوچک در کشور هستند؛ ما نیز تلاش داریم تا ردیف بودجه پایدار برای حمایت از این بخش در بودجه سال ۹۷ تصویب شود.

وی افزود: هوش استراتژیک ومدیریت جهادی باید سرلوحه اقدامات مدیران قرار گیرد، ضمن اینکه بهره وری و آموزش در بخش صنایع کوچک باید ادامه یابد و تلاش برای مردم می بایست ملموس باشد. البته در این میان، راهکارهای بسیاری برای توسعه بازار صنایع کوچک و متوسط وجود دارد که علاوه بر مسئولان باید مردم نیز در تحقق برنامه ها همراهی کنند.

نجفی با بیان اینکه ۹۲ درصد از صنایع کشور صنایع کوچک هستند، به تکمیل ظرفیت واحدهایی که با ظرفیت کامل کار نمی کنند و نیز حل مشکل بازار این نوع صنایع تاکید کرد و گفت: می‌توانیم با برندسازی و برنامه‌ریزی در این دو موضوع کار کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه الان در مجموعه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و دولت یک هماهنگی و همدلی و یک خواست و امید نسبت به این سازمان به وجود آمده و اگر بخواهیم می توانیم بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را در حوزه تولید و تجارت و حتی خدمات تامین کنیم به شرطی که بخواهیم؛ بر این اساس، موقعیت کشور در شرایطی است که کوتاهی مساوی است با هزاران مشکل برای خود و جامعه ولذا باید با هوش استراتژیک و مدیریت جهادی این تلاش باید برای مردم ملموس باشد .

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت اظهار داشت: باید به این سازمان عرق داشته باشیم و تلاش کنیم از نیروهای سازمان مدیرانی برای آینده تربیت کنیم چراکه وقتی پرسنل می بینند که مدیران از بیرون مجموعه انتخاب می شوند قطعا روحیه خدمت نخواهند داشت و البته باید از بهترین ها استفاده شود و باید از توان کارشناسی پرسنل بهترین استفاده به عمل آید .

وی یاد آور شد: برای موفقیت بیشترباید هم مسئولان و هم مردم را با خودمان همراه کنیم و این همراهی نیازمند انتقال هدف و استراتژی به تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندگان است.

نجفی تاکید کرد: حوزه رسانه ای وظیفه بزرگی دارد که بتوانیم اهداف و برنامه ها را به مردم انتقال دهیم اگر می خواهیم موضوع اشتغال و معیشت حل شود یکی از راهکارها این است که این کارها را با مشارکت انجام دهیم و در این زمینه باید تلاش مضاعف انجام شود.

تلاش برای جلب بودجه پایدار در سازمان

 وی یادآور شد: برنامه های متعددی در بودجه ۹۷ هست و کارهای خوبی انجام می دهیم و رایزنی می کنیم که از بودجه پایداری در سازمان برخوردار شویم.

نجفی گفت: امکانات زیادی درکشور از جمله امکانات مناطق محروم و صندوق توسعه و ... هست و قطعا در بودجه ۹۷ خواهید دید که نسبت به سالهای گذشته وضعیت فرق می کند در حالی که این سازمان همیشه به عنوان یک سازمان ستاره دار و در لیست واگذاریها بوده است.

وی تصریح کرد: هر جا احساس می کنیم نیاز به مقررات و قانون و آیین نامه دارد باید روان سازی صورت بگیرد و وضعیت فضای کسب و کار در کشور خوب نیست باید این فضا را آسان کنیم.

 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نهایی شدن ایجاد شهرکهای بخش خصوصی افزود: بخش خصوصی باید سرمایه گذاری کند و ما نیز در کنار آن کمک کنیم.

وی تصریح کرد: آینده خوبی در حوزه آب و خاک نداریم و در شرایط بحران آبی در بعضی مناطق قرار داریم و باید در این زمینه به دنبال راهکار ، جایگزین ها و برنامه ریزی باشیم.

نجفی با تاکید برموضوع بهره وری و آموزش تصریح کرد : هر چقدر بتوانیم کارها را به صورت علمی تر انجام دهیم مطمئنا این برای نظام و نیز سازمان صرفه جویی به دنبال دارد و هر چه هزینه های تمام شده پایین بیاید سازمان بیشتر بهره مند خواهد شد

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید