Performancing Metrics

بار کسری بودجه را بر دوش کارگران نگذاریم | اتاق خبر
کد خبر: 403989
تاریخ انتشار: 5 دی 1396 - 09:21
یک مقام مسئول کارگری:
رییس اتحادیه کارگران قراردادی معتقد است اگر در بودجه سال آینده تعهد ایجاد ۹۷۰ هزار شغل را داریم نباید به قیمت ایجاد آن، ۹۷۰ هزار نفر را خانه نشین کنیم.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فتح‌اله بیات، درباره تامین منابع طرح‌های اشتغال از طریق افزایش قیمت حامل‌های انرژی، گفت: حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل هر دو مهم است ولی نه با افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی، چون هر زمان که بحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی مطرح شده گرانی و تورم را به دنبال داشته و اشتغال و امنیت شغلی به خطر افتاده است.

وی با اشاره به پیش‌بینی ایجاد ۹۷۰ هزار شغل در بودجه سال آینده، گفت: اگر در بودجه تعهد داریم که نزدیک یک میلیون شغل در سال آینده ایجاد کنیم از آن طرف باید به حفظ اشتغال موجود هم توجه داشته باشیم و به قیمت ایجاد ۹۷۰ هزار شغل، ۹۷۰ هزار نفر را خانه نشین نکنیم.

به اعتقاد این مقام مسئول کارگری در حال حاضر تامین مواد اولیه برای کارفرمایان سخت و گران شده و هزینه آب و برق و گاز نیز واحدهای تولیدی را دچار مشکل کرده است، از این رو کارفرمایان برای بقای کارگاه ناچارند یا از تعداد نیروهای خود کم کنند یا به کاهش شیفتهای کار و تولید روی بیاورند.

بیات با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال در روستاها، گفت: ایجاد اشتغال در بخش روستایی باید انجام شود، جلوی مهاجرت به کلان‌شهرها گرفته شود و به خودکفایی و توانمندسازی و فقرزدایی در بخش کشاورزی و روستایی برسیم.

به گفته رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی، در بخشهای صنعتی بزرگ به ویژه شهرکهای صنعتی باید فضایی ایجاد شود که کارگران و کارفرمایان از لحاظ امنیت شغلی به آرامش دست پیدا کنند و ظرفیت حداقلی خود را با تعدیل نیرو کاهش ندهند.

وی در پایان با بیان اینکه نباید کسری بودجه را بر دوش کارگران و کارفرمایان بگذاریم،‌ افزود: این منصفانه نیست که هر چه بار داریم بر دوش حقوق بگیران بگذاریم. به جای این کار باید جلوی همایش‌های آنچنانی، ریخت و پاشها و اختلاس‌های میلیاردی را بگیریم.ایجاد شغل خوب است ولی نه با گرانی حامل‌های انرژی و اقلامی مصرفی که به تولید داخل فشار بیاورد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید