Performancing Metrics

افزایش قیمت بنزین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه جویی انرژی هزینه می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 404017
تاریخ انتشار: 5 دی 1396 - 16:28
نوبخت در نشست فراکسیون ولایی:
رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از نشست اعضای این فراکسیون با رییس سازمان برنامه و بودجه برای بررسی لایحه بودجه ۹۷ خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی اظهار کرد: در نشست صبح امروز (سه‌شنبه) فراکسیون نمایندگان ولایی که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد، نمایندگان نظرات و درخواست‌ها و انتقادات خود را در این مورد به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اعلام کردند.

وی ادامه داد: در این جلسه آقای نوبخت درباره لایحه بودجه ۹۷ گفت بضاعت دولت همین اندازه است که در لایحه آورده، ایشان در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیز اعتقاد داشت که در ماده ۳۱ قانون برنامه ششم افزایش قیمت حامل های انرژی تصریح شده است که باید انجام شود، ضمن اینکه درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه جویی در مصرف انرژی هزینه خواهد شد.

حاجی بابایی یادآور شد: آقای نوبخت درآمدهای دولت را فروش نفت، مالیات و فروش اوراق برشمرد و گفت که این آخرین سقفی است که در دولت انجام داده‌ایم. ایشان در پاسخ به انتقادی درباره عدم توجه دولت به برنامه ششم در لایحه بودجه۹۷ گفت که در زمینه اصلاح تبعیض در حقوق کارکنان و بازنشستگان، دولت از پیشنهادات مجلس  استقبال می کند.

این نماینده مجلس دهم اضافه کرد: آقای نوبخت در این جلسه عنوان کرد که در واگذاری پروژه های عمرانی نیاز به کمک مجلس داریم، همچنین ۸۶۸ طرح ملی را به استانها واگذار کرده ایم.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: برخلاف اعتراض نمایندگان مجلس، آقای نوبخت استانی کردن بودجه واعتبارات آموزش وپرورش و بنیاد شهید را از افتخارات دولت دانست و گفت ما به این واگذاری استانی افتخار می کنیم، در این زمینه نیز به استانداران اعلام کردیم هر اختیاری لازم است به آنها تفویض خواهیم کرد.

حاجی بابایی تاکید کرد: نوبخت در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگان نیز عقیده دارد باید با سقف معینی این کار صورت گیرد و تنها در این صورت دولت می تواند قانون برنامه ششم را اجرایی کند. آمادگی دولت برای تعیین سقف معین برای پاداش پایان خدمت کارکنان دولت نیز از دیگر موارد مورد تاکید نوبخت در این جلسه بود.

به گفته وی، نمایندگان در این نشست ضمن انتقاد به واگذاری همه پروژه‌ها به شرکت زیرساخت در وزارت مسکن عنوان کردند که واگذاری قسمتی از پروژه ها در راستای سبک کردن دولت موجب پیشرفت پروژه ها می شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: نمایندگان همچنین با تاکید بر ضرورت بازنگری کاهش شدید اعتبارات وزارت مسکن نسبت به واگذاری بودجه سال آینده آموزش و پرورش و بنیاد شهید به استانها اعتراض کردند و بر لزوم افزایش اعتبار راه آهن تهران - همدان به عنوان محور ارتباطی غرب کشور تاکید کردند.

حاجی بابایی با اشاره به تاکید نمایندگان بر افزایش منابع و لزوم تعریف منابع جدید در لایحه بودجه ۹۷ گفت: نمایندگان همچنین عنوان کردند که دریافتی و حقوق کارکنان دولت در دستگاه‌های مختلف ناعادلانه است و باید به صورت ویژه مورد بازنگری قرار گیرد. همچنین گفتند ساخت و سازها در حیطه مسکن می‌تواند به ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی منجر شود که باید ارائه برنامه عملیاتی توسط دولت دراین زمینه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، نمایندگان در این نشست عنوان کردند که دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۷، از برنامه ششم توسعه غفلت کرده است و سنخیتی بین لایحه و برنامه ششم وجود ندارد. همچنین عنوان شد که معادن کشور موضوع مهمی است که در برنامه ششم توسعه به آن پرداخته شده و در لایحه بودجه ۹۷ از قلم افتاده است.

وی اضافه کرد: بنا بر اظهارات نمایندگان در اولویت بندی پروژه ها، باید پروژه های تولیدی را مدنظر قرار داد که می تواند منجر به ایجاد زیر ساخت های اقتصادی و اشتغال شود. نمایندگان همچنین گفتند که عدم پرداخت بیمه های کشاورزی موضوع بسیار مهمی است که مورد اعتراض کشاورزان قرار گرفته است و تدبیر ویژه دولت را در این زمینه می طلبد.

حاجی بابایی یادآور شد: نمایندگان در این جلسه خواستار ارائه توضیحات دولت در خصوص شستا و شرکت های زیر مجموعه آن شدند و در خصوص برداشت بی رویه از صندوق توسعه ملی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تذکر دادند.

وی در پایان همچنین گفت: در این نشست همچنین عنوان شد که فرو چاله ها و نشست زمین در مناطق مختلف کشور، دغدغه خاطر زیادی برای مردم ایجاد کرده است و لازم است دولت در این زمینه راهکار ارائه دهد. همچنین گفته شد که در استانها پروژه های عمرانی به علت کاهش شدید اعتبارات عمرانی متوقف شده و لازم است در این خصوص دولت ورود جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید