Performancing Metrics

ثبت‌سفارش واردات خودرو از سر گرفته شد | اتاق خبر
کد خبر: 404226
تاریخ انتشار: 10 دی 1396 - 12:27
شمارش معکوس برای کاهش قیمت‌ها
با ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو، ثبت سفارش واردات این محصول پس از چند ماه وقفه از امروز یکشنبه مجددا از سر گرفته شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را متوقف کرد.

در چند ماهه گذشته نیز دستورالعمل ساماندهی و مدیریت واردات خودرو از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تدوین و برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال شد.

براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، این دستورالعمل روز گذشته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده و به دنبال آن از امروز صبح فعالیت سایت ثبت سفارش واردات خودرو پس از چند ماه وقفه مجددا از سر گرفته شده است.

جزئیات تعرفه‌ها و دستورالعمل جدید واردات خودرو

در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات این محصولات با افزایش همراه بوده است به‌گونه‌ای که تعرفه واردات خودرو با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی ۵۵ درصد، تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی نیز  ۹۵ درصد افزایش یافته است.

طبق این دستورالعمل واردات خودروهای با ارزش گمرکی بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است.

به این ترتیب واردات برند پورشه به کشور متوقف شده و در برندهایی همچون بی‌ام‌و، بنز و لکسوس نیز تنها مدل‌های پایه و ارزان‌تر از ۴۰ هزار دلار، امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

برندهای دیگری همچون سیتروئن، رنو، هیوندای، تویوتا، نیسان، سانگ‌یانگ، کیا، میتسوبیشی و دی‌اس نیز همچون گذشته امکان ورود به کشور را خواهند داشت.

همچنین واردکنندگان غیر نمایندگی نیز مشروط به شرایطی اجازه واردات خودرو را یافته‌اند.

حباب خودرو می‌ترکد!

در چند هفته گذشته تحت تاثیر سودجویی برخی واردکنندگان و دپوی خودروها در انبارها و عدم عرضه به بازار، قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدید و حباب‌گونه‌ای در بازار داشته است.

در این شرایط انتظار می‌رود با از سرگیری ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو به زودی حباب قیمتی این محصولات ترکیده و قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی به خود بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید