Performancing Metrics

قیمت خودرو واقعی نیست، باید کاهش یابد | اتاق خبر
کد خبر: 404357
تاریخ انتشار: 13 دی 1396 - 13:20
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت فعلی بسیاری از خودروهای وارداتی واقعی نیست و باید کاهش یابد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابوالفضل خلخالی اظهار کرد: مداخلات دولت در ثبت سفارش و واردات خودرو از جمله دلایل نابسامانی‌های اخیر در قیمت این محصولات است.

وی با بیان اینکه درست است که در دستورالعمل جدید واردات خودرو تعرفه واردات این محصولات افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: اما سوال این است که چرا واردکنندگان قیمت خودروهایی که در گذشته وارد کرده‌اند را افزایش داده‌اند در حالیکه این خودروها با تعرفه‌های پیشین وارد شده و دلیلی برای افزایش قیمت آنها وجود ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: نمی‌توان حق مصرف‌کنندگان را نادیده گرفت و به آن بی‌تفاوت بود. قیمت فعلی بسیاری از خودروهای وارداتی غیرمنصفانه است و باید کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسوول تنظیم بازار باید وارد عمل شده و واردکنندگان را ملزم به کاهش قیمت‌ها به نرخ‌های پیشین کند.

به گزارش ایسنا، از ابتدای این هفته ثبت سفارش واردات خودرو مجددا از سر گرفته شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف ساماندهی واردات خودرو از تیر ماه امسال ثبت سفارش جدید برای واردات این محصولات را متوقف کرده بود.

به دنبال آن در چند هفته اخیر تحت تاثیر سودجویی برخی واردکنندگان و دپوی خودروها در انبارها و عدم عرضه به بازار، قیمت خودروهای وارداتی افزایش شدید و حباب‌گونه‌ای در بازار داشته است.

در این شرایط کارشناسان انتظار دارند با از سرگیری ثبت سفارش جدید برای واردات خودرو، حباب قیمتی این محصولات ترکیده و قیمت‌ها در بازار خودرو روند نزولی به خود بگیرد.

هنوز واردکنندگان خودرو به این مطالبه کارشناسان پاسخ مثبت نداده‌اند و قیمتها در بازار خودرو کاهشی نداشته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید