Performancing Metrics

دعوت موگرینی از ظریف برای گفت‌وگو درباره اعتراض‌های اخیر ایران | اتاق خبر
کد خبر: 404599
تاریخ انتشار: 18 دی 1396 - 11:03
وزیر خارجه آلمان خبر داد
وزیر امورخارجه آلمان گفت که اتحادیه اروپا قرار است محمد جواد ظریف را برای گفت‌وگو درباره ناآرامی‌های اخیر در ایران دعوت کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتن یک، زیگمار گابریل وزیر امورخارجه آلمان روز یک‌شنبه در مصاحبه با شبکه زددی‌اف گفت: با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق کردیم که وزیر امورخارجه ایران را به اروپا دعوت تا درباره ناآرامی‌های اخیر در این کشور با وی گفت‌وگو داشته باشیم.

وی در ادامه گفت که احتمالا این دعوت هفته آینده انجام خواهد شد.

هفته گذشته عده‌ای از مردم ایران در چند شهر این کشور دست به اعتراض زدند که در برخی موارد به خشونت کشیده و منجر به کشته شدن 21 تن و بازدداشت ده‌ها نفر شد.

گابریل همچنین اظهار داشت: ما خیلی سریع تاکید کردیم که از حق اعتراض حمایت می‌کنیم و دولت نیز باید از آنها پشتیبانی کند.

وی خاطرنشان کرد که برلین از خط مشی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته به ایرانی‌ها کمک خواهد کرد حکومت‌شان را پس بگیرند، پیروی نخواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان افزود: برلین در کنار فرانسه نسبت به تلاش‌ها برای استفاده ابزاری از ناآرامی‌های داخلی ایران هشدار داده است.

آمریکا در پی این اعتراضات تلاش کرد موضوع ایران را به شورای امنیت سازمان ملل بکشاند اما در نشست روز جمعه شورای امنیت شکاف عمیق میان رویکرد آمریکا و دیگر اعضای شورا، به‌ویژه از سوی روسیه آشکار شد که تاکید کرد این اعتراض‌ها تهدیدی علیه صلح و امنیت بین‌الملل نیست.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید