Performancing Metrics

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی | اتاق خبر
کد خبر: 404775
تاریخ انتشار: 21 دی 1396 - 18:12
معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز ثبت ‌نام متقاضیان وام اشتغال روستایی در سامانه کارا خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر عیسی منصوری با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی، معادل ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال روستایی، اظهار کرد: با رعایت چارچوبی که مدنظر ماست و اضافه کردن مباحث توسعه اشتغال روستایی به وام روستایی، موضوع پرداخت وام و ثبت ‎ نام رسمی از طریق سامانه کارا نهایی شده تا سرمایه ‎ گذاران و کارآفرینان بتوانند در این سامانه ثبت ‎ نام و طرح ‎ های خود را معرفی کنند.

منصوری ادامه داد: این سامانه از روز دوشنبه فعال است و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی می‌توانند به نشانی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR مراجعه و مراحل ثبت نام خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات دنبال کنند.

معاون توسعه کارآفرینی واشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: پیش ‎ بینی می‎شود که در جریان اجرای طرح اشتغال فراگیر ۹۵۱ هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

وی افزود: از این میزان ۶۵۰ هزار شغل در رشته‌های پر اشتغال است و در مشوق‌های بیمه‌ای نیز به دنبال ایجاد تمایل بیشتر برای اشتغال هستیم.

منصوری خاطرنشان کرد: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح اشتغال فراگیر اختصاص داده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کارورزی، اضافه کرد: طرح کارورزی دانش ‎ آموختگان از تیر امسال آغاز شده و معتقدیم که اجرای آن خلاء انطباق میان تحصیلات دانش ‎ آموختگان با نیاز بازار کار را در کوتاه مدت حل می‌کند.

وی با بیان اینکه فارغ ‎ التحصیلان و افرادی که دوره کارورزی را بگذارنند مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست می‌آورند، ‌از پرداخت یک سوم رقم دستمزد به عنوان کمک هزینه کارورزی خبر داد و گفت: کارورزان در طول دوره کارورزی که چهار تا شش ماه است، ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند.

منصوری اظهار کرد: ۷۵ تا ۸۰ درصد کسانی که دوره کارورزی را طی کرده باشند در همان بنگاه و واحدی که آموزش دیده‌اند، مشغول کار می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید