Performancing Metrics

بازی ارز آزاد و مبادله‌ای، بهانه جدید برای افزایش قیمت خودرو! | اتاق خبر
کد خبر: 404866
تاریخ انتشار: 23 دی 1396 - 17:19
امروز در حالی برخی قطعه‌سازان با ادعای متوقف شدن پرداخت ارزمبادله‌ای برای واردات قطعات خودرو، خواستار افزایش قیمت‌ این محصولات شده‌اند که بررسی‌ها نشان می‌دهدمدت زمان زیادی است که ارز مبادله‌ای واردات قطعات حذف شده و قطعه‌سازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در چند ماه اخیر موضوع افزایش نرخ ارز در بازار آزاد به دستمایه‌ای برای برخی سودجویان و افزایش قیمت برخی محصولات تبدیل شده است.

در جدیدترین رویداد در این زمینه عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان مدعی حذف ارز مبادله‌ای بخش اعظم قطعه‌سازان شده و نتیجه‌گیری کرده که به همین دلیل قیمت قطعات خودرویی و و همچنین خودرو باید افزایش یابد.

مطرح کردن موضوع حذف ارز مبادله‌ای برای واردات قطعات در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدت زمان زیادی است که اختصاص ارز مبادله‌ای به واردات قطعه متوقف شده و قطعه‌سازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند، بنابراین ادعای حذف ارز مبادله‌ای نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودروها شود.

در این زمینه دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: مدت زمان زیادی است که قطعه‌سازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه خود استفاده می‌کنند.

آرش محبی‌نژاد با بیان اینکه از حدود یک سال پیش تخصیص ارز مبادله‌ای به واردات ماشین‌آلات قطعه‌سازی متوقف شد، خاطرنشان می‌کند: از حدود دو ماه پیش نیز حدود دو هزار قلم مواد اولیه از شمول پرداخت ارز مبادله‌ای خارج شد و هم‌اکنون مدتهاست که قطعه‌سازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه استفاده می‌کنند.

کارشناسان معتقدند در این شرایط دلیلی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی وجود ندارد زیرا مدتهاست که قطعه‌سازان از ارز آزاد برای واردات مواد اولیه استفاده می‌کنند و قیمت فعلی خودروها نیز قاعدتا متناسب با نرخ ارز فعلی در بازار آزاد است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید