Performancing Metrics

نژادپرست نیستم! | اتاق خبر
کد خبر: 404949
تاریخ انتشار: 25 دی 1396 - 10:33
ترامپ:
دونالد ترامپ در پی جنجال بر سر اظهاراتش که کشورهای آفریقایی را "چاه مستراح" خوانده بود، گفته است که نژادپرست نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش در جریان نشستی فراجناحی در کاخ سفید درباره اصلاح سیستم مهاجرتی آمریکا از این اصطلاح استفاده کرده بود.

او اکنون به خبرنگاران گفته است: من نژادپرست نیستم. هرگز با کسی که به اندازه من کمترین نشانه نژادپرستی در او باشد، مصاحبه نخواهید کرد.

ترامپ افزود، آماده است به توافقی درباره حمایت از مهاجرانی که وارد آمریکا شده‌اند و نیز فرزندان‌شان دست یابد.

این اولین بار است که رئیس‌جمهور آمریکا مستقیما به اتهام نژادپرستی در این زمینه واکنش نشان می‌دهد.

او در باشگاه بین‌المللی گلف "وست پام بیچ" در فلوریدا با خبرنگاران کاخ سفید صحبت کرد.

این جنجال زمانی شروع شد که گزارش‌هایی در رسانه‌هایی آمریکایی ظاهر شد که بر اساس آن ترامپ در جلسه‌ای در کاخ سفید با حضور جمهوری خواهان و دمکرات ها پرسیده بود: چرا این همه آدم از این کشورهای چاه مستراح به اینجا می آیند؟

سناتور دموکرات، دیک دربین رئیس‌جمهوری آمریکا را به استفاده از زبانی "آکنده از نفرت، زننده و نژادپرستانه" در جریان آن ملاقات متهم کرد.

چند عضو جمهوری‌خواه کنگره که در جلسه حاضر بودند، از جمله کرستین نیلسن، وزیر امنیت ملی، گفته‌اند که به یاد ندارند رئیس‌جمهوری چنین حرفی زده باشد.

با این حال، لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه شنیدن چنین اظهاراتی را تکذیب نکرد.

او گفت: در پی اظهارات رئیس‌جمهور، من حرفم را دیروز مستقیما به او زدم. رئیس‌جمهور و همه کسانی که حاضر بودند، می‌دانند من چه گفتم و برداشتم چیست.

هیئت اتحادیه آفریقا در واشنگتن پیشتر اعلام کرده بود، کشورهای عضو این اتحادیه با ابراز انزجار نسبت به سخنان توهین‌آمیز ترامپ خواستار عذرخواهی وی شدند.

در بیانیه هیئت اتحادیه آفریقا آمده است: هیئت اتحادیه آفریقا این اظهارات دونالد ترامپ را شدیدا محکوم می‌کند و خواستار پس گرفتن این سخنان و همچنین عذرخواهی ترامپ نه فقط از آفریقایی‌ها بلکه از تمام آفریقایی تبارهای سراسر جهان شده است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید