Performancing Metrics

بازار داغ خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر در پایتخت | اتاق خبر
کد خبر: 404986
تاریخ انتشار: 26 دی 1396 - 09:33
خانه‌های با متراژ ۶۰ تا ۷۰ متر مربع، هر ماهه بیشترین سهم از معاملات مسکن شهر تهران را به خود اختصاص می‌دهند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از یکم تا بیست و دوم دی‌ماه سال جاری ۱۶۴۶ مورد خرید و فروش خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر در شهر تهران به ثبت رسیده است. این نوع واحدها معمولا بیشترین تقاضا را در شهر تهران دارند. در آذرماه امسال ۱۴.۳ درصد از معاملات شهر تهران مربوط به این سطح زیربنا بود. آذرماه پارسال هم واحدهای مسکونی ۶۰ تا ۷۰ متر ۱۵ درصد از خرید و فروش را در بر گرفتند که بالاترین رتبه در معاملات محسوب می‌شد.

خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر با توجه به ویژگی در استطاعت غالب خانواده‌های تهرانی، ارزان قیمت بودن و مصرف پایین انرژی نسبت به واحدهای بزرگ‌تر، معمولا هر ماهه بیشترین اقبال را در شهر تهران دارند و در تمام ماه‌ها سهم  متوسط ۱۵ درصد از کل معاملات را به خود اختصاص می‌دهند.

 

بازار خانه‌های ۶۰ تا ۷۰ متر پایتخت بر اساس معاملات دی‌ماه ۱۳۹۶

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

ازگل

۶۳ متر

۲ سال

۲۳۰ میلیون

آهنگ

۶۴ متر

۶ سال

۲۲۲ میلیون

تهرانسر

۶۷ متر

۱۶ سال

۱۳۵ میلیون

جوادیه

۶۳ متر

۲ سال

۱۶۹ میلیون

ابوذر – منطقه ۱۵

۶۶ متر

۲ سال

۱۷۴ میلیون

دروس

۶۱ متر

نوساز

۵۳۷ میلیون

ارامنه

۷۰ متر

نوساز

۲۷۵ میلیون

استاد معین

۶۸ متر

۴ سال

۱۹۵ میلیون

آبشار دمار

۶۴ متر

۱۱ سال

۱۷۲ میلیون

تهرانپارس

۶۳ متر

۱۰ سال

۲۶۵ میلیون

شمشیری

۶۱ متر

۸ سال

۱۸۰ میلیون

قاسم آباد

۷۰ متر

۳ سال

۲۷۶ میلیون

سوهانک

۶۴ متر

۳ سال

۵۳۵ میلیون

آپادانا

۶۱ متر

۶ سال

۳۴۶ میلیون

 

در آذرماه ۱۳۹۶ توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنا نشان می‌دهد بعد از واحدهای ۶۰ تا ۷۰ متر مربع، واحدهای ۷۰ تا ۸۰ متر و ۵۰ تا ۶۰ متر به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۲ و ۱۲.۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. در مجموع در این ماه واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۴۹.۴ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند. این رقم در آذرماه سال قبل ۵۱.۵ درصد از کل معاملات بود.

هم‌چنین آذرماه امسال آپارتمانهای ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از رتبه اول در تعداد معاملات به رتبه سوم تنزل کردند. سال گذشته بیشترین تقاضا در شهر تهران برای خرید خانه های ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود. آذر امسال این رتبه از آن واحدهای ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان شد. بررسیها از علت این تغییر به افزایش ۱۵ درصدی قیمت نقطه به نقطه مسکن و رشد تدریجی توان تقاضای مصرفی می رسد.

افت ۴۲ درصدی تقاضا برای خرید خانه های ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان در تهران، جدا از آنکه نشان می دهد به دلیل افزایش میانگین قیمت مسکن، جمعیت غالب به سمت خانه های با ارزش بالاتر سوق یافته اند، حاکی از آن است که مالکان واحدهای مسکونی کوچک و ارزان اقدام به تبدیل به احسن کردن خانه های خود کرده اند. این نشانه از رشد معاملات در مناطق دارای سرانه خدماتی مناسب نیز قابل مشاهده است.

در آذرماه امسال تعداد معاملات مسکن شهر تهران به ۱۷.۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۲ درصد افزایش نشان داد. میانگین قیمت مسکن نیز برای اولین بار با عبور از ۵ میلیون تومان به متوسط ۵ میلیون ۹۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۴.۹ درصد رشد نشان می دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید