Performancing Metrics

چقدر اسکناس و سکه داریم؟ | اتاق خبر
کد خبر: 405077
تاریخ انتشار: 27 دی 1396 - 19:03
در حال حاضر حدود ۵۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اسکناس و سکه در شبکه بانکی موجود است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تازه‌ترین آمارها از جریان اسکناس و سکه (سکه‌های رایج نیکل) در شبکه بانکی نشان می‌دهد که حجم آن در پایان آبان‌ماه به ۵۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به ۴۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد آبان‌ماه ۱۳۹۴ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش دارد.

در مجموع میزان اسکناس و سکه موجود که  شامل در دست مردم، نزد بانک‌ها و نزد بانک مرکزی می‌شود، نسبت به اسفندماه سال قبل ۰.۱ درصد و در مقایسه با آبان سال گذشته ۷.۴ درصد رشد دارد. این در حالی است که هر کدام از این درصدها در مقایسه با سال قبل با کاهش مواجه شده است به طوری‌ که میزان اسکناس و سکه در آبان سال قبل به آبان ۱۳۹۴، حدود ۱۴.۲ درصد و همچنین در آبان‌ماه سال قبل نسبت به اسفند ۱۳۹۴ حدود  ۲.۳ درصد رشد داشته است.

جزئیات حجم اسکناس و سکه موجود در سیستم بانکی بیانگر آن است که در حال حاضر حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در اختیار اشخاص است که نسبت به پایان سال قبل و همچنین آبان‌ماه سال گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش دارد.

از سوی دیگر حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان سکه و اسکناس در بانک‌ها وجود دارند که با رشد ۲۰ درصدی نسبت به اسفند و ۱۳.۳ درصدی به آبان سال قبل مواجه بوده است.

اما حدود ۷۴۰۰ میلیارد تومان سکه و اسکناس نزد بانک مرکزی وجود دارد که رشد ۴۸.۷ درصدی در مقایسه با پایان سال قبل دارد. این میزان از اسکناس و سکه در بانک مرکزی می‌تواند به معنای آنچه که مجوز انتشار دارد، بوده و جدا از آن است که در انبارها قرار دارد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید