Performancing Metrics

سهم ۱۴ درصدی هزینه‌های مالیاتی و تامین اجتماعی در اقتصاد | اتاق خبر
کد خبر: 405115
تاریخ انتشار: 28 دی 1396 - 15:53
میرشجاعیان مطرح کرد
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: میزان هزینه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی در اقتصاد کشور تنها ۱۴ درصد است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حسین میرشجاعیان در نشست هم اندیشی فرایند تسهیل مجوزها و استعلامات کسب کار در ساری با اشاره به اینکه بخش خصوصی در کشور ضعیف عمل کرده است، اظهار کرد: سهم بخش خصوصی و دولتی در کشور مشخص نیست و در کنار دولت قرار دارد.

وی تصریح کرد: حتی نمی‌توانیم بگوییم که دولت و بخش خصوصی در چه حوزه‌هایی در فعالیت هستند چرا که ساختار بروکراسی تمایل به بزرگ شدن دارند.

معاون وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه به راحتی نمی‌توان فهمید متولی بخش اقتصادی کشور کیست، خاطرنشان کرد: اعتبارات در بخش اقتصادی کشور به شدت توزیع شده است و این امر فعالیت را برای تمامی دستگاه‌ها دشوار و فرایند تصمیم گیری بسیار سخت است.

میرشجاعیان افزود: میزان هزینه‌های مالیاتی و تأمین اجتماعی در اقتصاد کشور ۱۴ درصد بوده در حالیکه در کشورهای توسعه یافته این میزان ۴۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد ایران از مالیات معاف هستند، خاطرنشان کرد: بخش بزرگ فرار مالیاتی در اقتصاد کشور صورت می‌گیرد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: وجود ساختارهای سنتی و بروکراسی اداری به معنای آن است که این ساختار مستعد فساد اداری است و جامعه ایران نباید مطالبه‌گری خود را از دولت رها کند و دولت نیز باید به سمت شفافیت حرکت کند.

این مسئول  با تاکید بر اینکه کار بانک‌ها بنگاهداری نیست، گفت: بروکراسی اداری گسترده در ایران شکل گرفته است و ضعف بخش خصوصی و تمرکز قدرت موجب کوچک و ضعیف شدن این بخش شده است.

انتهای پیام/
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید