Performancing Metrics

جهان اسلام نیاز به شجاعت دارد | اتاق خبر
کد خبر: 405160
تاریخ انتشار: 29 دی 1396 - 17:58
آیت الله امامی کاشانی:
خطیب نمازجمعه تهران، با انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی نسبت به مسئله فلسطین و یمن، گفت: امروز جهان اسلام به شجاعت نیاز دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) اسوه و سرمشق هست و اگر کسی بخواهد به تکامل برسد قطب اوست.

خطیب نمازجمعه تهران، افزود: یکی از القاب حضرت زهرا(س) محدثه است، یعنی از عالم بالا با او صحبت می کردند، مسائل و مطالب جهان را به او می گفتند و به این دلیل حضرت فاطمه محدثه است.

وی همچنین با اشاره به مصحف حضرت فاطمه(س) گفت: مصحف حضرت زهرا(س) این است که وقتی پیامبر اکرم(ص) رحلت فرمود فاطمه سخت محزون و غمگین بود. حزن و اندوه، او را روز به روز ضعیف‌تر می کرد، جبرئیل بر او نازل شد و فرمود «خداوند فرمان داده است آینده را برای تو بیان کنم.»

امامی کاشانی در خطبه های دوم ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان نفتکش سانچی گفت: امیرالمومنین نامه ای برای مالک اشتر که استاندار مصر بود، فرستاد. آن حضرت در آن نامه می فرماید «مالک خدا را در نظر بگیر نسبت به آنان که زندگی شان ضعیف است و راهی برای زندگی و بهبود معاش ندارند به آنها توجه و از بیت المال وضع اینها را مرتب کن. «بطر» تو را نگیرد» به عبارت فارسی یعنی سرمست دنیا نشوی.

وی افزود: امام علی(ع) به مالک اشتر می فرماید «مبادا این سرمستی تو را از بینوایان دور کند. تو معذور نیستی که بگویی کارهای مهم انجام دادی؛ نه، تو در پیشگاه خداوند معذور نیستی.» در حکومت طبقه ای که ندارد باید به این طبقه رسید. اگر گرفتارها را مراعات نکردیم دشمنان روی دوش گرفتار ها سوار می شوند و روی آه و ناله آنان قرار می گیرند و موجی که افراد بی شغل و گرفتار دارند روی این موج سوار می شوند وچه بسا دشمنانی مانند معاویه، مردم را علیه علی تحریک می کنند.

خطیب نمازجمعه تهران، گفت: در استانی اگر یک کارخانه تعطیل می شود باید بررسی شود به چه دلیلی تعطیل شد. به دلیل نقدینگی بوده، یا تولیدات آن کارخانه ضعیف بوده و ... هر علتی داشت به آن مشکلات رسیدگی کنیم، راه بسته نیست. همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند «راه باز است» مشکلات را با این جوانان و دانشگاهیان آگاه و بصیر می شود حل کرد.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: دشمنان دور تا دور این کشور را گرفته‌اند و هدفشان این هست که اسلام از بین برود. اکنون ایران و اسلام در دنیا غریب‌اند و از یک طرف صهیونیست‌ها می‌خواهند ریشه آن را بکنند از طرف دیگر آمریکا از آنها حمایت می‌کند و از سوی دیگر آل سعود خبیث هزینه آن را پرداخت می‌کند. در همین چند روز در اجلاس مجالس اسلامی دیدم که رهبری به شرکت کنندگان گفتند «شما نسبت به یمن و فلسطین سکوت کردید.» باید شجاعت، وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باشد. در این دنیا جهان اسلام به شجاعت و انسجام نیاز دارد. در کشور هم به وحدت حول محور ولایت فقیه نیاز داریم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید