Performancing Metrics

اکثر بازارهای آسیایی با سود همراه شد | اتاق خبر
کد خبر: 405170
تاریخ انتشار: 29 دی 1396 - 21:38
با بالا رفتن سود اوراق خزانه‌داری آمریکا؛
اغلب شاخص‌های آسیایی در مقادیر بالاتری بسته شدند، هرچند بنچ‌مارک استرالیا افت کرد. وال‌استریت هم به نوبه خود معاملات خود را با افزایش نگرانی‌های سیاسی با اندکی افت به پایان رساند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز جمعه اغلب شاخص‌های آسیایی در مقادیر بالاتری بسته شدند، هرچند بنچ‌مارک استرالیا افت کرد. وال‌استریت هم به نوبه خود معاملات پنج‌شنبه خود را با افزایش نگرانی‌های سیاسی با اندکی افت به پایان رساند.

شاخص نیکی ۲۲۵ ژاپن ۰.۱۹ درصد یا ۴۴.۶۹ واحد افزایش یافت تا در ۲۳۸۰۸.۰۶ واحد بسته شود. امروز با اوج گرفتن ۱.۴۴ درصدی گروه مالی سومیتومو میتسویی، گروه سهام مالی در سطح بالاتری بسته شدند.

سنگین‌وزن این بازار، تویوتا، ۰.۵۳ درصد افزایش داشت و هوندا تا پایان روز ۰.۶۵ درصد به ارزش خود افزود. در بین غول‌های تکنولوژی هم نینتندو با جهشی ۴.۲۳ درصدی همراه بود.

در کره‌جنوبی شاخص کوسپی، ۰.۱۸ درصد بالاتر بسته شد تا به ۲۵۲۰.۲۶ واحد برسد. خودروسازان امروز را در محدوده سوددهی بسر بردند؛ هیوندا موتور تا پایان روز ۴.۵۲ درصد جهش کرد. هرچند بازیگران بخش تکنولوژی، لغلب افت کردند. سنگین‌وزن این شاخص، سامسونگ الکترونیکس، سودهای اول روز خود را از دست داد تا ۱.۱۶ درصد سقوط کند درحالی‌که شرکت رقیب آن هاینیکس هم ۲.۵۳ درصد سقوط را تجربه کرد.

کمی پایین‌تر شاخص اس‌اندپی/ای‌اس‌اکس ۲۰۰ در استرالیا، ۰.۱۵ درصد افت کرد تا روز خود را در ۶۰۰۵.۸ واحد به پایان ببرد. سهام شرکت‌های مهم معدن‌کاری و انرژی با افت همراه بودند؛ ریو تینتو ۱.۰۴ درصد سقوط کرد و بی‌اچ‌پی ۰.۲۹ درصد از ارزش خود را از دست داد و سانتوس هم سقوطی ۱.۳۴ درصدی را در انتهای روز ثبت کرد.

در بازارهای چین، شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ با ذره‌ای سود تنها ۰.۰۲ درصد بالاتر آمد. سنگین‌وزن این شاخص، تنسنت، امروز ۰.۵۴ درصد سود کرد.

در سرزمین اصلی کامپوزیت شانگهای ۰.۴۱ درصد بالاتر آمد و در ۳۴۸۹.۱۱ واحد بسته شد. شاخص شانگهای به دنبال انتشار داده‌های قدرتمند رشد اقتصادی چین، در عصر پنج‌شنبه، معاملات امروز خود را با بالاترین مقادیر ۲ ساله خود آغاز کرد.

کامپوزیت شن‌زنسودهای اولیه خود را از دست داد و با افتی ۰.۱۴ درصدی در ۱۹۲۱.۳۳ واحد بسته شد.

ریسک بالای تعطیل شدن فعالیت‌های دولت به علت عدم تصویب بودجه به موقع، باعث شد تا حال‌وهوای بازارهای آمریکا و جهان تحت تاثیر قرار بگیرد.

روز پنج‌شنبه با تمرکز سرمایه‌گذاران بر احتمال بالای تعطیلی فعالیت‌های دولتی، علی‌رغم انتشار مداوم داده‌های سود قدرتمند شرکت‌ها در ربع چهارم، سهام آمریکا در مقادیر پایین‌تری بسته شدند.

همچنان تمرکز اصلی بازارهای آمریکا بر روز جمعه خواهد بود که آخرین فرصت کنگره برای تصویب لایحه بودجه متمم خواهد بود. مجلس نمایندگان آمریکا در اورخر روز پنج‌شنبه یک لایحه بودجه‌ای را در این ارتباط تصویب کرد، هرچند اطمینان اندکی در مورد اتفاق نظر در رای‌گیری سنا وجود دارد.

نرخ اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا، به ۲.۶۳ درصد، بالاترین میزان آن از ۲۰۱۶، رسید.

دلار همچنان به افت خود ادامه داد و شاخص دلار که نرخ آن را در برابر ۶ ارز رقیب مهم آن دنبال می‌کند پس از این کا تا حد ۹۰.۱۱۳ سقوط کرد در ۹۰.۳۸۰ تثبیت شد.

در مقابل ین هم دلار از مقذار ۱۱۱.۰۵ ین در برابر هر دلار که در روز پنج‌شنبه ثبت کرده بود، به نرخ ۱۱۰.۸۴ ین در برابر هر دلار سقوط کرد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید