Performancing Metrics

کدام کشورها مبل‌ ایرانی می‌خرند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 405228
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396 - 09:31
صادرات مبل نصف شد
عراق، سوریه، افغانستان و امارات، اصلی‌ترین بازارهای مبلمان ایرانی هستند اما باید گفت که میزان صادرات مبل در پنج سال اخیر به حدود نصف کاهش یافته است. این در حالی است که هشت درصد از اشتغال کشورمان در این صنعت نهفته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، طبق آمارهای ارائه شده از سوی سازمان توسعه تجارت، در سال گذشته ۱۱ میلیون دلار مبلمان ایرانی به مقصد عراق صادر شده و مقصد ۵۵.۷ درصد از مبلمان صادراتی ایران عراق بوده است. پس از آن سوریه با وارداتی در حد دو میلیون دلار ۱۳ درصد از صادرات ایران در این بخش را به خود اختصاص داده و افغانستان با حدود دو میلیون دلار سهم ۱۰ درصدی از صادرات مبل ایران دارد.

همچنین امارات متحده عربی با واردات ۱.۶ میلیون دلار مبلمان ایرانی به عنوان چهارمین بازار هدف این بخش شناخته شده و هفت درصد از کل صادرات ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

به استناد آمارهای سازمان توسعه تجارت، صادرات مبلمان به این کشورها در سال گذشته نسبت به سال قبل افزایش نسبی داشته است. البته اگر صادرات به این بخش را در یک مقطع زمانی پنج ساله در نظر بگیریم، صنعت مبلمان از صادرات ۳۰ میلیون دلاری در سال ۱۳۹۱ به ۱۶ میلیون در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

آمارهای جهانی نیز گویای آن است که چین، آلمان و ایتالیا بزرگترین صادرکنندگان مبلمان در جهان هستند و ۳۱ درصد از مجموع صادرات مبلمان دنیا به چین مربوط می‌شود. کشورهای هلند، آمریکا و مکزیک دیگر صادرکنندگان بزرگ مبلمان در سطح جهان به شمار می روند.

در حال حاضر حدود ۶۰ هزار واحد صنعتی و صنفی به تولید و عرضه انواع مبلمان در کشور مشغول هستند و در مجموع می‌توان گفت هشت درصد از اشتغال کشور به این بخش مربوط می‌شود. ارزش بازار ملی مبلمان بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار در سال اعلام شده و ظرفیت کنونی تولید این بخش بیش از ۱۵ میلیارد دلار در سال ارزیابی شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید