Performancing Metrics

افزایش ۴۰۸ واحدی شاخص کل بورس | اتاق خبر
کد خبر: 405320
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396 - 17:18
در بازار امروز بورس رخ داد
در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته نوسانات نرخ ارز روی بازار سهام تاثیرگذار بود، افزایش قیمت دلار از عوامل افزایش ۴۰۸ واحدی شاخص بورس شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۴۰۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۸ هزار و ۶۲۹ رسید. همچنین شاخص کل هم‌وزن با رشد حدود ۲۳ واحد رقم ۱۷ هزار و ۳۹۵ را تجربه کرد.

شاخص آزاد شناور نیز ۳۶۰ واحد افزایش یافت و تا رقم ۱۰۶ هزار و ۷۴ بالا رفت. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۵۱ و ۱۰۷۳ واحدی را تجربه کردند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی جم و ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب ۷۵، ۷۴ و ۶۱ واحد تاثیر افزاینده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل بانک ملت، سایپا و توسعه معادن و فلزات به ترتیب با ۳۱، ۲۳ و ۱۸ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند دماسنج بازار را به سمت پایین هدایت کنند.

در روزهای اخیر به علت نوسانات نرخ ارز نگرانی‌هایی در بین فعالان بازار سرمایه به وجود آورد، اما افزایش نرخ دلار باعث شد امروز قیمت‌ها رشد داشته باشد. امروز در گروه خودرو، سهم‌های بزرگی همچون سایپا و ایران خودرو با کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند. روند نوسانات قیمتی در این گروه عمدتا کمتر از دو درصد بود. در این گروه ۱۷۳ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان داد و ستد شد.

در گروه فرآورده‌های نفتی نیز ۲۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. در این گروه سهم‌هایی که رشد کردند، عمدتا رشدشان کمتر از یک درصد بود.

در گروه فلزات اساسی امروز برای بار دیگر شاهد رشد قیمت بیشتر سهم‌ها بودیم. در گروه محصولات شیمیایی نیز تعداد سهم‌هایی که قیمت‌شان با افزایش روبرو شد، کم نبودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۹ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۵ هزار و ۱۳ نوبت داد و ستد بود.

اما آیفکس امروز با ۰.۷ رشد همراه شد و به رقم ۱۰۸۴.۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به رقم ۱۴۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات عدد ۳۵۷ میلیون سهم و اوراق مالی را رد کرد.

تعداد معاملات فرابورس نیز به رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید