Performancing Metrics

تداوم رکوردشکنی بورس‌های جهان | اتاق خبر
کد خبر: 405369
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396 - 18:25
پس از پایان تعطیلات سه روزه دولت آمریکا، بورس‌های مهم وال استریت موفق به رکوردشکنی شدند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شاخص "ام. اس. سی. آی" بورس‌های آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن، با ۰.۷۵ درصد افزایش، به قله تاریخی خود رسید. شاخص‌های استرالیا و "کسپی" کره جنوبی هم به ترتیب جهشی ۰.۷۵ درصدی و ۱.۱ درصدی را تجربه کردند.

در ژاپن، شاخص "نیک کی ۲۲۵" به بالاترین سطح ۲۶ سال اخیر خود رسید، در حالیکه شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ بالاترین سطح تاریخ خود را به ثبت رساند و شاخص "اس. تی. آی" سنگاپور به بالاترین سطح ۱۰ سال اخیر خود رسید. تعطیلی کوتاه مدت دولت آمریکا تاثیر اندکی برروی بازارها داشت و وال استریت پس از حصول توافق بر سر پایان دادن به بن بست در واشنگتن، رکورد شکنی کرد.

در بازار ارز، دلار پیش از آن که با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۱۰.۸۱۵ ین ژاپن برسد، تا سطح ۱۱۰.۵۵۰ ین پایین آمد. در یک حرکت نسبتا قابل پیش‌بینی، بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره کوتاه مدت خود را در منفی ۰.۱ درصد نگه داشت و وعده داد که نرخ بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت را در نرخ صفر درصدی نگه دارد.

بانک مرکزی ژاپن همچنین اعلام کرد که انتظارات تورمی اخیرا کنار رفته‌اند و دیدگاه خوش‌بینانه‌تری را به نسبت سه ماه قبل اتخاذ کرد که از انتظارات ضعیف سخن گفته بود. با این حال، بانک مرکزی این کشور فاصله زیادی به نسبت سایر همتایان خود دارد که در تلاشند راهی برای رهایی از سیاست‌های پولی غیرمرسوم اتخاذ کنند.

به گفته شوسوکه یامادا، استراتژیست ارشد ارزهای خارجی بانک "مریل لینچ" آمریکا، بانک مرکزی ژاپن سیاست‌های خود را بدون تغییر باقی گذاشت و تغییر واقعی در موضع خود ایجاد نکرد.

نرخ یورو پس از افزایش ۰.۳ درصدی در یک شب، روز جاری تغییری نکرد و هر یورو با ۱.۲۲۶۱ دلار مبادله شد. یورو روز چهارشنبه هفته گذشته به قله سه ساله خود رسید و هر یورو معادل ۱.۲۳۲۳ دلار مبادله شد. تقویت یورو پیش از اجلاس بانک مرکزی اروپا در پنج شنبه هفته جاری است که می تواند بیانگر تغییر جهت گیریهای آتی این بانک در سیاستهای پولی خود باشد.

پوند نسبتا بدون تغییر باقی ماند و ۱.۳۹۸۳ دلار مبادله شد. شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ جهانی نیز بدون تغییر باقی ماند و در ۹۰.۳۶۹ واحد ایستاد.

بهای نفت در معاملات روز جاری به دنبال رشد خوب اقتصادی و تداوم فریز نفتی توسط اعضای سازمان اوپک و روسیه افزایش یافت. نفت خام آمریکا با ۰.۶۶ درصد افزایش، به ۶۳.۹۹ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۰.۵۵ درصد افزایش به ۶۹.۴۰ دلار رسید. پس از آنکه دلار نتوانست حرکت رو به رشدی داشته باشد، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری، به ۱۳۳۶.۱۴ دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید