Performancing Metrics

نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی در اولویت پروژه‌های راهسازی | اتاق خبر
کد خبر: 406683
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 - 13:20
معاون راه و شهرسازی اعلام کرد:
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کمبود منابع مالی گفت: شناسایی نقاط حادثه‌خیز، گلوگاه‌های ترافیکی و شریان های محور در راس پروژه های راهسازی باید قرار گیرند.
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اولین جلسه هم‌اندیشی با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در شرکت ساخت وتوسعه برگزار شد و برنامه‌ریزی در خصوص پروژه‌های تفویضی راه و بزرگراه به اداره کل راه و شهرسازی استان‌ از مهمترین موضوعات این جلسه بود.

خیراله خادمی در این جلسه تفکر همسان و همراهی تمام بخش‌های وزارت راه و شهرسازی را عامل اصلی اجرایی شدن برنامه‌ها دانست و گفت: به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده باید تفکر سیستمی در تمام مراحل کار جاری شود که رسیدن به این هماهنگی از عوامل اساسی توسعه در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور را منوط به توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور دانست و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که توسعه فراتر از منطقه در نظر گرفته شود و احداث زیرساخت‌ها منجر به گسترش ترانزیت کشور، گردشگری، کاهش ترافیک و سوانح رانندگی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر از ظرفیت‌های توسعه زیرساخت‌ها برای بهره‌مندی در توسعه اقتصادی کشور استفاده نمی‌شود و این امر نیازمند تغییر رویکرد در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌های کشور در جریان توسعه جایگاه خود را پیدا نکرده‌اند لذا ضروریست با جذب سرمایه‌گذاران از ظرفیت‌های حاشیه راه‌ها با احداث مجتمع‌های خدمات رفاهی، هتل و... حداکثر بهره را برد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه ایستگاه‌های راه‌آهن را یکی از مهمترین مناطق موثر در توسعه همه جانبه کشور دانست و عنوان کرد: هم‌اکنون ایستگاه‌های راه‌آهن در دنیا یکی از مکان‌های مناسب برای ایجاد اشتغال و جذب گردشگر محسوب می‌شود و می‌تواند به عنوان یکی از عوامل توسعه شهری با ظرفیت‌سازی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشو ر تبدیل شود.

خادمی تاکید کرد: مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها ضروریست در توسعه راه‌ها بافت تاریخی، اقلیم، هویت، مسایل اجتماعی و ... را مد نظر قرار دهند تا توسعه زیرساخت‌ها منجر به توسعه همه جانبه گردد.

وی افزود: در همین راستا کریدورهایی در کشور تعریف شده است و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل در کریدورها علاوه بر توسعه استان‌هایی که در این کریدورها قرار دارد بایستی منجر به تکمیل شبکه حمل و نقل کشور با رویکرد جذب ترانزیت منطقه‌ای و جهانی شود.

خادمی با تاکید بر کمبود اعتبارات عمرانی به ویژه در سالجاری بیان داشت: با در نظر گرفتن کمبود منابع مالی باید با اولویت بندی پروژه‌ها با کمترین هزینه بیشترین طول راه‌ها ساخته شود و در این زمینه شناسایی نقاط حادثه‌خیز، گلوگاه‌های ترافیکی و شریان‌های محوری در راس اجرای پروژه های راهسازی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بالا بردن کیفیت اجرا و نظارت بر کارهای مشاوران و پیمانکاران را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود:‌ کنترل دقیق مطالعات در کمیسیون‌ها با استفاده از توان علمی اهل فن و اساتید دانشگاه بسیار حایز اهمیت و اثربخش است.

در ادامه این جلسه مستندسازی مسایل مرتبط به تملک اراضی، بدهی به پیمانکاران راه روستایی و کمبود قیر برای پروژه‌ها از جمله مسایلی بود که از سوی مدیران کل راه  وشهرسازی استان‌ها مطرح شد و معاون وزیر راه و شهرسازی به آنها پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید