Performancing Metrics

کمرنگ شدن رشد بازار اروپا منجر به سقوط سهام آسیایی شد | اتاق خبر
کد خبر: 406692
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 - 17:16
با تقویت دلار در بازارها؛
روز سه‌شنبه پس از این که توالی سوددهی سهام اروپایی متوقف شد، سهام آسیایی افت کرد. درحالی که دلار فاصله‌اش را از کمترین میزان ۳ ساله خود بیشتر کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز سه‌شنبه پس از این که توالی سوددهی سهام اروپایی متوقف شد، سهام آسیایی افت کرد. درحالی که دلار فاصله‌اش را از کمترین میزان ۳ ساله خود بیشتر کرد.

تاجران پیش‌بینی می‌کنند امروز سهام اروپایی بازارهای خود را با نتایجی درهم‌وبرهم آغاز کنند؛ پیش‌بینی شده است که شاخص فوتسی ۰.۱ درصد بالاتر باز شود، داکس آلمان ۰.۱ درصد و کاک فرانسه هم ۰.۰۷ درصد پایین‌تر باز شوند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، پ ۰.۲۵ درصد افت کرد. سهام استرالیایی تغییرات اندکی داشت. شاخص کوسپی کره‌جنوبی ۱.۲ درصد سقوط کرد و هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۴ درصد افت کرد.

نیکی ژاپن پس از سه روز رشد متوالی امروز ۱ درصد عقب‌نشینی کرد.

شاخص استاکس کل اروپا روز دوشنبه، به دنبال ۳ روز متوالی رشد، ۰.۶  درصد افت کرد. این شاخص تحت تاثیر افت سهام کالاهای مصرفی و اداری، پایین کشیده شد.

بازارهای آمریکا روز دوشنبه به عللت تعطیلات رسمی در این کشور، بسته بودند و حالا تمرکز سرمایه‌گذاران بر این قرار خواهدد داشت که آیا وال‌استریت خواهد توانست با بازگشایی این بازارها به بهبود خود ادامه دهد.

ماساهیرو ایچیکاوا، استراتژیست ارشد شرکت مدیر سرمایه سرمایه سومیتومو میتسویی در توکیو می‌گوید: این که سایر بازارها بتوانند به بهبود وضعیت خود ادامه دهند، تا حد زیادی به عملکرد سهام آمریکا بستگی دارد. 

او ادامه داد: برای تداوم یافتن بهبود گسترده وضعیت سهام، نوسانات هم باید به کاهش خود ادامه دهند.

شاخص ویکس، شاخص وحشت وال‌استریت که معیاری برای نوسانات بازار است به کمتر از ۲۰ واحد افت کرده است که این کمتر از نصف مقدار ۵۰ واحدی است که در ماه فوریه به آن رسیده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای مهم جهان ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۸۹.۳۴۶ واحد رسید. به این ترتیب دلار به بهبود خود نسبت به کمترین مقدار ۳ ساله‌ ۸۸۲۵۳ که در روز جمعه ثبت کرده بود، ادامه داد.

دلار در برابر ین ۰.۱۵ درصد تقویت شد و به نرخ ۱۰۶.۷۶۰ ین رسید. یورو اما ۰.۱۵ درصد در برابر دلار تضعیف شد و به نرخ ۱.۲۳۸۷ دلار رسید.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید