Performancing Metrics

دونالد ترامپ بدترین رهبر تاریخ آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 406702
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1396 - 19:52
حدود ۲۰۰ تن از کارشناسان علوم سیاسی ارشد آمریکا دونالد ترامپ را به عنوان بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ آمریکا تشخیص دادند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، طبق "نظرسنجی عظمت روسای جمهوری و سیاست‌های اجرایی ریاست جمهوری ۲۰۱۸" میزان محبوبیت دونالد ترامپ حتی کمتر از ریچارد نیکسون، سی و هفتمین رئیس‌جمهوری آمریکاست که با رسوایی واترگیت استعفا داد. نیکسون در رده ۳۳ قرار گرفت. محبوبیت او حتی در رده‌هایی پایین‌تر از محافظه‌کاران هم قرار دارد.  در همین حال آبراهام لینکلن، شانزدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا هم که در ۱۸۶۵ ترور شد، جایگاه اول را به دست آورد.

این نظرسنجی که هر چهار سال یک بار برگزاری می‌شود، عقاید محققان علوم اجتماعی از بخش روسای جمهوری و سیاست‌های اجرایی در انجمن علوم سیاسی آمریکا را بررسی می‌کند و از کارشناسان درخواست می‌شود تا عظمت هر رئیس‌جمهوری را بین صفر تا صد دسته‌بندی کنند. طبق آن، ۱۰۰ عالی‌ترین، ۵۰ میانه و صفر بدترین است.

دونالد ترامپ امتیاز میانگین ۱۲.۳۴ را به دست آورد و به جایگاه جیمز بوکانان، پانزدهمین رئیس‌جمهوری آمریکا در انتهای جدول رسید؛ رئیس‌جمهوری که شاهد ورود آمریکا به جنگ داخلی بود. این نتایج تنها چند ماه پس از پایان اولین سال ریاست جمهوری ترامپ منتشر می‌شود که از آن به عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ مدرن آمریکا یاد می‌شود.

 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم که در نظرسنجی پیشین سال ۲۰۱۴ در جایگاه هجدهم قرار داشت با هشت پله صعود به جایگاه ۱۰ سیاستمدار برتر رسید. جورج بوش هم با پنج پله ترقی به جایگاه سی‌ام رسید.

در میان روسای جمهوری پیشین آمریکا بیل کلینتون بدترین وضعیت را داشت زیرا با پنج پله سقوط به جایگاه چهاردهم رسید. با این حال اندرو جکسون،‌ هفتمین رئیس‌جمهوری آمریکا هم شش پله سقوط داشت و این را مدیون افزایش توجهات به مساله رفتار او با بومیان آمریکایی است.

هفت رئیس‌جمهوری برتر این لیست همچون گذشته هستند و آبراهام لینکلن در رده نخست قرار دارد و پس از او جورج واشنگتن، فرانکلین دلانو روزولت، تئودور روزولت، توماس جفرسون، هری ترومن و دوات آیزنهاور قرار گرفتند.

دونالد ترامپ هم در میان پنج رئیس‌جمهور آخر جدول با اندرو جانسون، فرانکلین پیرس، ویلیام هریسون و بوکانان همراه شد. در این نظرسنجی عقاید ۱۷۰ کارشناس علوم سیاسی مورد مطالعه قرار گرفت. در میان آنها، ۵۷.۲ درصد دموکرات، ۱۲.۷ درصد جمهوری‌خواه و ۲۷.۱ درصد کارشناس مستقل شناسایی شدند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید