Performancing Metrics

اعتبار ۲۵۰۰ میلیاردی برای آبیاری نوین در سال آینده | اتاق خبر
کد خبر: 406750
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1396 - 19:44
معاون وزیر کشاورزی خبر داد
معاون وزیر کشاورزی گفت: در بودجه سال آینده اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی به منظور استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدعلی جوادی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و ضرورت استفاده بهینه از آب، در بودجه سال آینده اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی به منظور استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی برای استان‌های کشور در نظر گرفته شده است، این بودجه رقابتی است و هر استان می‌تواند سهم بیشتری از برداشت این اعتبار داشته باشد، امیدوارم که استان مرکزی بتواند از این سفره به صورت بهینه استفاده کند.

وی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی در راستای اقتصاد مقاومتی، افزود: تا قبل از سال ۱۳۹۲ میزان هفت میلیون تن گندم وارد کشور می‌شد، بعد از گذشت چهار سال علاوه بر خودکفایی در این محصول، بخشی از آن هم صادر می‌شود. همچین امروزه تولید شکر در کشورمان به یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن رسیده که با هدف نهایی که دو میلیون و ۲۵۰ هزار تن است فاصله اندکی داریم. در زمینه خودکفایی دانه‌های روغنی نیز تاکنون گام‌های مطلوبی برداشته شده است.

جوادی بیان کرد: استان مرکزی بواسطه آلودگی که در شهر اراک و حومه آن وجود دارد، بایستی در بخش کشاورزی، رفع آلودگی و حفظ محیط زیست تلاش مضاعفی داشته باشد. خوشبختانه در این راستا گام‌های مثبتی برداشته شده و امیدواریم که با همکاری بخش کشاورزی و وزارتخانه اتفاقات بهتری ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه به منظور توسعه منابع انسانی در دولت یازدهم و دوازدهم اتفاقاتی صورت گرفت، افزود: با وجود محدودیت‌ها در بودجه کشور و عدم وجود نقدینگی، تعداد ۱۰ هزار نفر از مهندسین ناظر در سراسر کشور به بخش کشاورزی اضافه شدند. استفاده از پتانسیل نیروی انسانی جهت تجهیز، تغییر و بالا بردن راندمان مراکز کشاورزی است. امروزه در بسیاری از استان‌ها در این حوزه به مرحله مطلوبی رسیده‌ایم، ضمن‌ اینکه راه طولانی نیز در پیش داریم.

جوادی اظهار کرد: به منظور جوانسازی مدیران، سند توسعه جانشین‌پروری یا شایسته‌سالاری مدیران آینده تصویب و به اجرا رسیده است و کانون‌های مختلفی نیز در این امور فعالیت کرده‌اند که یکی پس از دیگری به نتیجه می‌رسد، امیدواریم با استفاده از تجربه افراد باسابقه در این حوزه و انرژی جوانان بخش کشاورزی را توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: وزارتخانه و مسئولان استانی از رئیس سابق جهاد کشاورزی استان طی سه سال فعالیت خود رضایت داشتند، از مدیریت جدید انتظار داریم که در برنامه سند توسعه کشاورزی استان نسبت به قبل فعالیت مضاعف داشته باشد و در جهت حمایت از زیربخش‌های مختلف، حمایت از تشکل‌های مختلف استان، کمک به کشاورزان و بهره‌وران و حمایت از سرمایه‌گذاران قدم بردارد تا با همکاری جامعه علمی و دانشگاهی این استان بتواند در بخش کشاورزی شاداب و سرافراز باشد.

جوادی با بیان اینکه متوسط بارندگی در استان یزد حدود ۶۵ میلیمتر است، افزود: بهتر است برخی از مدیران به صورت میدانی از همکاران و بهره‌وران استان یزد بازدید داشته باشند، این استان توانسته با استفاده از سیستم نوین آبیاری، محصولات زیادی را صادر کند. استان مرکزی نیز گام‌های مطلوبی در زمینه تولیدات گل، محصولات باغی و کشت و زرع برداشته است اما انتظار می‌رود که این استان با متوسط ۲۲۰ میلیمتر بارندگی، راندمان بیشتری در بخش کشاورزی از استان‌های خشک تر داشته باشد که این امر با تعامل و مدیریت سازمان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید