Performancing Metrics

عرضه زعفران در بورس کالا برای اولین بار | اتاق خبر
کد خبر: 406836
تاریخ انتشار: 4 اسفند 1396 - 19:24
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از عرضه زعفران این سازمان در بورس کالای ایران برای اولین بار با هدف منافع تولیدکنندگان و افزایش توان صادراتی زعفران کشور خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، با بیان اینکه اکنون ۸۵ درصد زعفران جهان در ایران تولید می شود، افزود: با این حجم از تولید زعفران حق مسلم ماست که پایه‌گذار بورس جهانی زعفران باشیم و قیمت پایه جهانی این محصول را تعیین کنیم.

هاشمی با اشاره به انواع زعفران آماده عرضه در بورس کالا، اظهار کرد: انواع زعفران‌های آماده عرضه در بورس شامل ۱۰۰ کیلوگرم زعفران ممتاز رشته ای بریده (نگین)، ۱۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای بریده ممتاز (شبه نگین یا سرگل)، ۱۰۰ کیلوگرم زعفران رشته ای درجه یک (پوشال مرغوب) و در نهایت ۱۰۰ کیلو گرم زعفران رشته ای درجه دو (پوشال معمولی) است.

به گفته مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، قیمت انواع زعفران آماده عرضه، زمان عرضه در بورس کالا اعلام می شود.

هاشمی با تاکید بر این که عرضه زعفران در بورس کالا راهگشای توسعه بازارهای صادراتی است، افزود: با آغاز عرضه زعفران در بورس، موجب تامین منافع تولیدکنندگان و فعالان در بازار زعفران می‌شود و ضمن ساماندهی صادرات این محصول ارزشمند، سبب پایان یافتن نقش سودجویان از دلالی زعفران خواهد شد.

وی اظهار کرد: با این روش کنترل و تثبیت قیمت زعفران در دست ما خواهد بود و اگر هر زمان لازم باشد جلوی صادرات زعفران را خواهیم گرفت چراکه باید همه این موضوع را درک کنند که تولیدکننده ایرانی باید قیمت جهانی زعفران را تعیین کند نه دلالان و سودجویان که تنها به دنبال منافع خود هستند.

هاشمی از اجرای طرح خرید توافقی زعفران برای حمایت از کشاورزان و زعفران کاران توسط تعاون های روستایی به عنوان یک تجربه مثبت یاد کرد و افزود: زعفران‌های خریداری شده در شرایط استاندارد نگهداری می‌شوند و از کیفیت بسیار مطلوبی برخودار هستند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ادامه داد: این زعفران ها همگی با برند ملی ایران عرضه خواهند شد و معرف کیفیت و محصول برتر زعفران ایرانی در جهان می شوند.

اوسط هاشمی در پایان از کشاورزان و تولیدکنندگان زعفران به عنوان تعیین کننده وضعیت زعفران ایران در بازار جهانی یاد کرد و افزود: تولیدکنندگان با استانداردسازی و رعایت بهداشت در تولید محصول خود می توانند با تدوین یک الگوی مدرن، حقوق مشتری را در بازارهای جهانی رعایت و از آن طرف نیز خریداران نیز به استقبال این محصول خواهند رفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید