Performancing Metrics

بهبود امتیاز ایران برای پنجمین سال متوالی در مبارزه با فساد | اتاق خبر
کد خبر: 406877
تاریخ انتشار: 5 اسفند 1396 - 17:23
سازمان بین‌المللی شفافیت اعلام کرد
در جدیدترین گزارش از شاخص ادراک فساد، ایران در بین ۱۸۰ کشور در رتبه ۱۳۰ جهان قرار گرفت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سازمان بین‌المللی شفافیت، در گزارش رتبه بندی خود از شاخص ادراک فساد برای ۱۸۰ کشور جهان اعلام کرد اکثر کشورها به نسبت سال قبل یا پیشرفتی برای پایان دادن به فساد نداشته اند و یا میزان پیشرفت آن ها اندک بوده است.

این شاخص ۱۸۰ کشور را بر اساس سطوح ادراک عمومی فساد و افراد تجاری آن ها رتبه بندی می‌کند که در آن امتیاز صفر بیانگر بیشترین سطح فساد و ۱۰۰ کمترین سطح است. امسال امتیاز بیش از دو سوم کشورها زیر ۵۰ بوده و میانگین امتیاز کشورهای جهان به ۴۳ رسیده است.

بهترین منطقه جهان منطقه اروپای غربی با امتیاز ۶۶ و بدترین منطقه هم صحرای آفریقا با میانگین امتیاز ۳۲ است. اروپای شرقی و آسیای مرکزی با میانگین ۳۴ در رده بعدی قرار دارد.

در این رده بندی، نیوزلند با امتیاز ۸۹ در صدر قدر دارد و پس از این کشور دانمارک با امتیاز ۸۸،   فنلاند و نروژ و سوئیس با امتیاز ۸۵، در رده های دوم و سوم قرار دارند.

سنگاپور با امتیاز ۸۴ در رده ششم قرار دارد و بهترین عملکرد را در بین کشورهای آسیایی داشته است. امارات نیز بهترین عملکرد را در منطقه داشته و با ۷۱ امتیاز در رده ۲۱ قرار دارد.

ایران با ۳۰ امتیاز در کنار کشورهای گامبیا، میانمار، سریلانکا و اوکراین، در رده ۱۳۰ و بالاتر از کشورهایی چون مکزیک و روسیه قرار دارد. امتیاز ایران از سال ۲۰۱۳ همواره افزایش داشته و از ۲۵ امتیاز به ۳۰ امتیاز رسیده است.

سومالی با ۹ امتیاز در انتهای این رده بندی قرار دارد و پس از آن سودان جنوبی با ۱۲ و سوریه با ۱۴ امتیاز قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید