Performancing Metrics

امروز نوبت آن است که سیاست به اقتصاد ما یارانه بدهد | اتاق خبر
کد خبر: 407112
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1396 - 20:51
شافعی:
رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: در طول سال‌های گذشته همواره اقتصاد به سیاست این کشور یارانه داده است. امروز نوبت آن است که سیاست به اقتصاد ما یارانه بدهد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، غلامحسین شافعی ظهر امروز در اختتامیه پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهار کرد: در مجموع شعاری که در این همایش وجود دارد، توسعه پایدار با رویکرد بهبود محیط کسب و کار است که در بررسی آن باید یک موضوع را حتما مورد نظر قرار داد و اگر توجهی به آن نشود، باز هم تلاش‌های ما به نقطه مطلوب نمی‌رسد.

وی ادامه داد: باید کلمه توسعه پایدار را باید برای خود تعریف کنیم چرا که خیلی از مسائلی که مطرح می شود، جزو اهداف اقتصادی نیست. در واقع این موارد ابزاری برای رسیدن به اهداف توسعه اقتصادی است و آنچه به عنوان یک کمبود جدی مطرح است، این بوده که هدف توسعه اقتصادی ما مغفول و گم است.

شافعی با بیان اینکه ما یک استراتژی منسجم توسعه اقتصادی نداریم تا توسط آن ابزار به هدف خود برسیم، عنوان کرد: نرخ سود تسهیلات و مالیات ابزاری برای رسیدن به توسعه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: مساله دومی که مشکل بوده و متاسفانه در تمام ابعاد کشور وجود دارد، این است که ما همیشه از غافله عقب هستیم؛ یعنی در هر چیزی زمانی که کارد به استخوان می‌رسد به فکر چاره‌اندیشی می‌افتیم. به عنوان نمونه همین مساله ممنوع الخروجی یک نوع حقوق شهروندی است و تنها دادگاه صالح می‌تواند این اقدام را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید