Performancing Metrics

برای حفظ منافع آمریکا به ائتلاف نظامی عربستان علیه یمن کمک می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 407117
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1396 - 09:44
پنتاگون:
وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به طرحی در کنگره این کشور که به دنبال توقف مشارک نظامی آمریکا در ائتلاف عربی ضد یمن است، مدعی شد، مشارکت نظامی ایالات متحده در این عملیات در راستای منافع آمریکا و ایجاد امنیت در منطقه است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نماینده پنتاگون در دفاعیات خود در پاسخ به کنگره آمریکا که برای بررسی طرحی به منظور توقف عملیات نظامی آمریکا و مشارکت آن در کمپین نظامی عربستان علیه یمن تشکیل جلسه داده بود اذعان کرد: ارتش آمریکا با سوخت‌رسانی هوایی، دادن اطلاعات و نیز دادن مشورت به نظامیان عربستانی در این کمپین حضور دارد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: طرحی که برای توقف این مشارکت به کنگره داده شده دارای ایرادهای اساسی است چراکه اقدام آمریکا در این کمپین عملاً شامل اقدامات جنگی نمی‌شود و تنها مسائل اطلاعاتی و لوجستیکی را در بر می‌گیرد.

وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد که عربستان یک هم‌پیمان اصلی برای ایالات متحده در خاورمیانه است و بر روی هم‌پیمانی نظامی خود با این کشور برای گسترش امنیت در منطقه حساب می‌کند.

در پی بالا گرفتن انتقادهای حقوق بشری کمپین نظامی عربستان علیه یمن و مواضع پنتاگون در قبال آن، به تازگی طرحی به کنگره آمریکا رفته تا هرگونه فعالیت نظامی آمریکا در کمپین تحت رهبری عربستان در یمن را ممنوع کند.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید