Performancing Metrics

شاخص‌های سهام دچار نوسان شد | اتاق خبر
کد خبر: 407907
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1396 - 13:45
چشم پراضطراب بازار به فدرال‌رزرو؛
در شروع معاملات هفته جاری و در حالی که قرار است فدرال رزو این هفته نرخ بهره را افزایش دهد، سرمایه گذاران بسیار محتاط شده اند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روز دوشنبه، با آغاز هفته‌ای که قرار است در آن فدرال‌رزرو نرخ بهره خود را افزایش دهد و شاید سرنخی هم در مورد تعداد افزایش نرخ بهره در آینده ارائه کند، سرمایه‌گذاران بسیار محتاط شده‌اند؛ سهام آسیایی دچار نوشان شد و ین، نرخ برابری خود را تقویت کرد.

شاخص نیکی ژاپن ضررهای اولیه خود را گسترش داد و در وضعیتی که ین به طور گسترده‌ در بازارهای جهان در حال تقویت است و صادرکنندگان این کشور را تحت تاثیر قرار داده است، ۰.۹ درصد از ارزش این شاخص کاسته شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۳۵ درصد افت کرد اما شاخص سی‌اس‌آی۳۰۰ چین توانست اندکی سود به دست آورد.

درحالی‌که شاخص‌های وال‌استریت هفته قبل جهش کردند، شاخص‌های اصلی همچنان هفته خود را با ضرر به پایان بردند. داوجونز ۱.۵۷ درصد، اس‌اندپی ۱.۰۴ درصد و  نزدک ۱.۲۷ در هفته‌ای که گذشت سقوط کردند.

آن‌چه بازارها را مضطرب کرده است این است که در بدترین سناریو، ممکن فدرال‌ رزرو نه تنها تعداد دفعات افزایش نرخ بهره خود در امسال را به ۴ مرتبه ارتقا دهد، بلکه برای سال ۲۰۱۹ هم تعداد دفعات را به ۴ مرتبه برساند.

روز دوشنبه ین ژاپن به عنوان سرمایه امن، ۰.۳ درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ ۱۰۵.۶۹ ین در برابر هر دلار رسید. دلار اما در برابر سبد ارزهای خارجی تقویت شد  و به نرخ ۹۰.۳۰۳ واحد رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید